| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türkiye'de Siyaset ve Ekonomi | SBK254 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap- tartışma. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı Türkiye'de siyaset ve ekonomi etkileşimi ortaya koymaktır. |
| Ders İçeriği |
Bu derste Türkiye'de siyasal yaşamın geçirdiği evreler hakkında bilgi verildikten sonra Türk ekonomisinde benimsenen yöntemler analiz edilecektir. |
| Ders Kaynakları |
Türkiye’de Liberal-Muhafazakâr Siyaset Ve Turgut Özal, Liberte Yayınları
Zeynep Karaçor, Ekonomi Politikası Ve Türkiye, Çizgi Kitabevi. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 3 | 15 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 3 | 15 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,20 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 11 | Ak Parti İktidarları Döneminde Ekonomi | |
| 8 | 24 Ocak Kararları | |
| 6 | 1965-1970 CHP İktidarları'nın Ekonomi Anlayışı | |
| 10 | 1990-2000 Arası Siyaset-Ekonomi etkileşimi | |
| 5 | Demokrat Parti İktidarları Dönemi Ekonomi | |
| 7 | Milliyetçi Cephe Hükümetlerinin Ekonomi Anlayışı | |
| 4 | Devletçi Ekonomi Politikası | |
| 8 | ARA SINAV / Türkiye'de Ulus-Devletin İnşası | |
| 9 | Turgut Özal Dönemi Siyasal Liberalizm | |
| 1 | İç politika-Ekonomi Etkileşimi | |
| 14 | Genel Tartışma | |
| 3 | Türkiye'de 1930'lu Yıllarda Açılan Fabrikalar | |
| 12 | Türkiye'nin Üye Olduğu Ekonomik Kurluşlar | |
| 13 | Türkiye'de Gelir Dağılımı ve Oy Verme İlişkisi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Türkiye ekonomisinin dönemler arasındaki farklılıklarını ayırt edebilme. | |||
| Türkiye ekonomisini dönemsel olarak analiz edebilme. | |||
| Ekonomi-Siyaset ilişkisini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye ekonomisinin dönemler arasındaki farklılıklarını ayırt edebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türkiye ekonomisini dönemsel olarak analiz edebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ekonomi-Siyaset ilişkisini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |