Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası İlişkiler | SBK301 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Ders Veren | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Amaç |
Dersin öncelikli amacı öğrencilere uluslararası İlişkilerin şekilleri ve doğası hakkında bilgiler vererek, bu disiplinde kullanılan çözümleme çerçevelerini göstermektir. Bu ders temelde öğrencileri uluslararası ilişkiler disiplininin temel kavramları ve teorik çerçevesi ile tanıştırmayı ve uluslararası ilişkilerin aktörleri, yapısı, kurumları ve süreçleri konusundaki altyapılarını güçlendirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Uluslararası İlişkiler disiplininin temel kavramlarını öğretmek ve dünya politikasının doğru analiz edilmesine yardımcı olacak şekilde, uluslararası ilişkiler bilimiyle yakından ilgili alanlar konusunda temel bilgiler vermektir. Öğrencilerin uluslararası ilişkilerle ilgili kavram ve teoriler ile uluslararası örgütler ve bunların organlarının görevleri ve amaçları konusunda öğrencileri bilgi sahibi olmaları sağlanacak, bölgesel ve küresel ilişkilerde bilimsel gerçekler dikkate alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa yayınları
Dünya Politikasının Dönüşümü ve Uluslararası İlişkiler Çağı, Erol Kurubaş. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uluslararası İlişkiler bilim dalının gerekliliği, amaçlaları öğretilir. | |
2 | Yirminci Yüzyılda Uluslararası Siyaset (1914-1990 Arası Dönem) | |
3 | Soğuk Savaş Sonrası Dönemde Dünya Siyaseti | |
4 | Disiplinin Doğuşu, Kimliği ve Sorunları | |
5 | Dış politika hedefleri: Statüko, Emperyalizm, Prestij Politikaları | |
6 | Aktör ve Devlet | |
7 | Uluslararası Politik Ekonomi | |
8 | Küreselleşme | |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Demokrasi, İnsan Hakları, Çevre Sorunları | |
11 | Savaşlar ve Yeni tehditler | |
12 | Uluslararası İlişkiler Teorileri | |
12 | Uluslararası İlişkiler Teorileri | |
14 | Genel Tartışma ve değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Uluslararası sistemde günümüzde ve geçmişte nasıl bir güç dağılımı olduğunu verilere dayanarak açıklar. | |||
Uluslararası İlişkilerin aktörlerini tanımlar ve onların rollerini açıklar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası sistemde günümüzde ve geçmişte nasıl bir güç dağılımı olduğunu verilere dayanarak açıklar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 |
Uluslararası İlişkilerin aktörlerini tanımlar ve onların rollerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |