Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Osmanlı'da Modernleşme ve Demokrasi | SBK303 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL |
Ders Veren | Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA |
Amaç |
Öğrencileri, Türk siyasi hayatının gelişimi hakkında genel bir perspektife sahip kılmak. |
Ders İçeriği |
Tanzimat’tan itibaren Türklerin modernleşme deneyimleri hakkında bilgi vermek. |
Ders Kaynakları |
Halil İnalcık, Türkiye'nin Batı Medeniyeti İle Özdeşleşme Süreci, İş Bankası Yayınları
İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı. Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu Klasik Çağ, Yapı Kredi Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Osmanlı İmparatorluğu'nda Kurumsal Yapının İnşası | |
2 | Osmanlı İmparatorluğu'nun Azınlıklar Politikası | |
3 | Osmanlı İmparatorluğu'nun İdari Yapısı | |
4 | Osmanlı Hukuk Düzeninin Kaynakları | |
5 | Avrupa Rönesans ve Reform Süreçlerinin Osmanlı İmparatorluğu'na Yansıması | |
6 | Osmanlı İmparatorluğu'nun Uluslararası Ekonomideki Yeri | |
7 | II. Mahmut Dönemi Islahatları | |
8 | III. Selim Dönemi Islahatlar | |
9 | Tanzimat Fermanı'nın İlanı | |
10 | Islahat Fermanı'nın İlanı | |
11 | Osmanlı'da Anayasa Hareketleri | |
12 | Meşrutiyet'in İlanı | |
13 | II. Abdülhamit Dönemi Politikalar | |
14 | Osmanlı'da Oluşan Siyasal Partiler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İmparatorluğun ekonomik yapısı hakkında bilgi sahibi olur. | |||
İmparatrolukta oluşan ilk siyasal partiler hakkında fikir sahibi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İmparatorluğun ekonomik yapısı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İmparatrolukta oluşan ilk siyasal partiler hakkında fikir sahibi olur. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |