| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Osmanlı'da Modernleşme ve Demokrasi | SBK303 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA |
| Ders Veren | Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA |
| Amaç |
Öğrencileri, Türk siyasi hayatının gelişimi hakkında genel bir perspektife sahip kılmak. |
| Ders İçeriği |
Tanzimat’tan itibaren Türklerin modernleşme deneyimleri hakkında bilgi vermek. |
| Ders Kaynakları |
Halil İnalcık, Türkiye'nin Batı Medeniyeti İle Özdeşleşme Süreci, İş Bankası Yayınları
İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı. Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu Klasik Çağ, Yapı Kredi Yayınları. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 1 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 8 | 3 | 24 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Osmanlı İmparatorluğu'nda Kurumsal Yapının İnşası | |
| 2 | Osmanlı İmparatorluğu'nun Azınlıklar Politikası | |
| 3 | Osmanlı İmparatorluğu'nun İdari Yapısı | |
| 4 | Osmanlı Hukuk Düzeninin Kaynakları | |
| 5 | Avrupa Rönesans ve Reform Süreçlerinin Osmanlı İmparatorluğu'na Yansıması | |
| 6 | Osmanlı İmparatorluğu'nun Uluslararası Ekonomideki Yeri | |
| 7 | II. Mahmut Dönemi Islahatları | |
| 8 | III. Selim Dönemi Islahatlar | |
| 9 | Tanzimat Fermanı'nın İlanı | |
| 10 | Islahat Fermanı'nın İlanı | |
| 11 | Osmanlı'da Anayasa Hareketleri | |
| 12 | Meşrutiyet'in İlanı | |
| 13 | II. Abdülhamit Dönemi Politikalar | |
| 14 | Osmanlı'da Oluşan Siyasal Partiler | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İmparatorluğun ekonomik yapısı hakkında bilgi sahibi olur. | |||
| İmparatrolukta oluşan ilk siyasal partiler hakkında fikir sahibi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İmparatorluğun ekonomik yapısı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| İmparatrolukta oluşan ilk siyasal partiler hakkında fikir sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 |