EN
  • Anasayfa
  • SBK353 Modernleşme Kuramları (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SBK353 - Modernleşme Kuramları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Modernleşme Kuramları SBK353 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Fahriye Begüm YILDIZELİ
Amaç

Bu dersin amacı, Türkiye nin 200 yıllık modernleşme sürecini ve bunun geçirdiği aşamaları, diğer modernleşme hareketleriyle karşılaştırmalı olarak ele almaktır.

Ders İçeriği

Türk Modernleşmesi nin kapsamı ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olması Geleneksel-Toplum modern toplum terimlerini ve modernleşme/demokratikleşme ekollerini kavraması Osmanlı modernleşmesinin Cumhuriyet modernleşmesinin alt yapısını oluşturmasını açıklaması Türkiye nin modernleşme sürecini, Batı nın modernleşme süreciyle kıyaslayarak incelemesi

Ders Kaynakları Feroz Ahmad, Modern Türkiye nin Oluşumu, Doruk yay., İstanbul, 2002.
Fahrettin Altun, Modernleşme Kuramı: Eleştirel Bir Giriş, Yöneliş yay., İstanbul, 2002
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 10 1 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 1 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 124
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,86
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Geleneksel Toplum-Modern Toplum kavramları Ders
2 Batı da modernleşme ekolleri
3 Batıda modernleşme ekolleri Ders
4 Batı dışı toplumların modernleşme serüvenleri Ders
5 Osmanlı Devleti'nde modernleşme çabaları Ders
6 Osmanlı modernleşmesi ile Cumhuriyet modernleşmesinin karşılaştırılması Tartışmalı Ders
7 Ara Sınav
8 Topyekun modernleşme: Sanayileşme ve toplumsal dönüşüm Ders
9 Çok partili dönemde modernleşme sürecinin popülistleşmesi
10 Türkiye de geleneksellik, modernlik ve post-modernlik halleri
11 Aşırı Batılılaşmanın yarattığı sorunlar Tartışmalı Ders
12 Modernite-Demokrasi ilişkisi Ders
13 Modernite-Din İlişkisi
14 Örnek Olay: Japon, Rus ve İran Modernleşme Hareketlerinin Karşılaştırılması Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türk Modernleşmesi nin kapsamı ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olması
Osmanlı ve Cumhuriyet in modernleşme sürecindeki kırılma noktalarını analiz etmesi
Geleneksel-Toplum modern toplum terimlerini ve modernleşme/demokratikleşme ekollerini kavraması
Türkiye nin modernleşme tarihini, dünya ve Avrupa ülkeleriyle kıyaslayarak değerlendirmesi
Türkiye nin modernleşme sürecinde yaşadığı sorunların nedenlerini analiz etmesi
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Türk Modernleşmesi nin kapsamı ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olması - - - - - - - - - - - - - - -
Osmanlı ve Cumhuriyet in modernleşme sürecindeki kırılma noktalarını analiz etmesi - - - - - - - - - - - - - - -
Geleneksel-Toplum modern toplum terimlerini ve modernleşme/demokratikleşme ekollerini kavraması - - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye nin modernleşme tarihini, dünya ve Avrupa ülkeleriyle kıyaslayarak değerlendirmesi - - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye nin modernleşme sürecinde yaşadığı sorunların nedenlerini analiz etmesi - - - - - - - - - - - - - - -