| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Modernleşme Kuramları | SBK353 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA |
| Ders Veren | Doç. Dr. Fahriye Begüm YILDIZELİ |
| Amaç |
Bu dersin amacı, Türkiye nin 200 yıllık modernleşme sürecini ve bunun geçirdiği aşamaları, diğer modernleşme hareketleriyle karşılaştırmalı olarak ele almaktır. |
| Ders İçeriği |
Türk Modernleşmesi nin kapsamı ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olması Geleneksel-Toplum modern toplum terimlerini ve modernleşme/demokratikleşme ekollerini kavraması Osmanlı modernleşmesinin Cumhuriyet modernleşmesinin alt yapısını oluşturmasını açıklaması Türkiye nin modernleşme sürecini, Batı nın modernleşme süreciyle kıyaslayarak incelemesi |
| Ders Kaynakları |
Feroz Ahmad, Modern Türkiye nin Oluşumu, Doruk yay., İstanbul, 2002.
Fahrettin Altun, Modernleşme Kuramı: Eleştirel Bir Giriş, Yöneliş yay., İstanbul, 2002 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 1 | 10 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 1 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,86 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Geleneksel Toplum-Modern Toplum kavramları | Ders |
| 2 | Batı da modernleşme ekolleri | |
| 3 | Batıda modernleşme ekolleri | Ders |
| 4 | Batı dışı toplumların modernleşme serüvenleri | Ders |
| 5 | Osmanlı Devleti'nde modernleşme çabaları | Ders |
| 6 | Osmanlı modernleşmesi ile Cumhuriyet modernleşmesinin karşılaştırılması | Tartışmalı Ders |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Topyekun modernleşme: Sanayileşme ve toplumsal dönüşüm | Ders |
| 9 | Çok partili dönemde modernleşme sürecinin popülistleşmesi | |
| 10 | Türkiye de geleneksellik, modernlik ve post-modernlik halleri | |
| 11 | Aşırı Batılılaşmanın yarattığı sorunlar | Tartışmalı Ders |
| 12 | Modernite-Demokrasi ilişkisi | Ders |
| 13 | Modernite-Din İlişkisi | |
| 14 | Örnek Olay: Japon, Rus ve İran Modernleşme Hareketlerinin Karşılaştırılması | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Türk Modernleşmesi nin kapsamı ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olması | |||
| Osmanlı ve Cumhuriyet in modernleşme sürecindeki kırılma noktalarını analiz etmesi | |||
| Geleneksel-Toplum modern toplum terimlerini ve modernleşme/demokratikleşme ekollerini kavraması | |||
| Türkiye nin modernleşme tarihini, dünya ve Avrupa ülkeleriyle kıyaslayarak değerlendirmesi | |||
| Türkiye nin modernleşme sürecinde yaşadığı sorunların nedenlerini analiz etmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Modernleşmesi nin kapsamı ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Osmanlı ve Cumhuriyet in modernleşme sürecindeki kırılma noktalarını analiz etmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Geleneksel-Toplum modern toplum terimlerini ve modernleşme/demokratikleşme ekollerini kavraması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türkiye nin modernleşme tarihini, dünya ve Avrupa ülkeleriyle kıyaslayarak değerlendirmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türkiye nin modernleşme sürecinde yaşadığı sorunların nedenlerini analiz etmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |