Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ceza Hukuku | SBK355 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Seçmeli (Yüz Yüze) |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gözde KILIÇ YAŞIN |
Amaç |
Ceza hukuku ile ilgili temel bilgilerin öğrenciye kazandırılması. |
Ders İçeriği |
Suç ve yaptırım hukukuna giriş, Türk ceza hukuku ile ilgili genel bilgiler. |
Ders Kaynakları |
Hakan Hakeri,Ceza Hukuku Genel Hükümler, Ankara:Adalet Yayınevi, 2016
Nevzat Toroslu, Metin Feyzioğlu, Ceza Hukuku Genel Hükümler, Ankara: Savaş Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 11 | 11 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,51 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Suç ve yaptırım hukukuna giriş | |
2 | Türk Ceza Kanununun yer, zaman ve kişi bakımından uygulama alanı | |
3 | Cezalandırılabilme ve kovuşturma şartları, kriminal suç ve diğer hukuka aykırı fiiller | |
4 | Suçun unsurlarına giriş; suçun kanuni unsuru, maddi unsur: hareket, | |
5 | Suçun maddi unsuru olarak netice ve nedensellik bağı | |
6 | Hukuka aykırılık unsuru, hukuka uygunluk sebeplerinden kanun hükmünü yerine getirme ve meşru müdafaa | |
7 | Pratik Çalışma | Problem Çözme |
8 | Diğer hukuka uygunluk sebepleri, bunlarda sınırın aşılması | |
9 | Manevi unsur (kusurluluk); kusur yeteneği, kusur yeteneğini etkileyen sebepler | Ders |
10 | Kast; kavram ve unsurları, kastın aranacağı zaman, kastın çeşitleri | |
11 | Taksir; tanımı ve unsurları, netice sebebiyle ağırlaşmış suçlar | |
12 | Kusurluluğu kaldıran sebepler (amirin emri,zorunluluk hali vd), haksız tahrik | |
13 | Yanılma ve sapma, suçun özel görünüş biçimleri; teşebbüs | |
7 | Pratik Çalışma | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Suçun unsurlarını ve nasıl meydena gelebileceğini değerlendirir. | |||
asıt, taksir ve kusur arasındaki farkı ayırt eder. | |||
Suç ve diğer hukuka aykırı fiiler arasındaki farkı ayırt eder. | |||
Türk ceza hukukunun uygulama alanını inceler. | |||
Suç ve ceza kavramlarının arasındaki ilişkiyi değerlendirir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Suçun unsurlarını ve nasıl meydena gelebileceğini değerlendirir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
asıt, taksir ve kusur arasındaki farkı ayırt eder. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Suç ve diğer hukuka aykırı fiiler arasındaki farkı ayırt eder. | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk ceza hukukunun uygulama alanını inceler. | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Suç ve ceza kavramlarının arasındaki ilişkiyi değerlendirir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |