Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
20. Yüzyıl Siyasi Tarihi | SBK304 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Siyasi tarihe ilişkin temel bilgileri vermek, Türk, Batı ve Dünya siyasal tarihine ilişkin genel bir kavrayış becerisi kazandırmak |
Ders İçeriği |
I. Dünya Savaşından günümüze kadar geçen dönem içindeki siyasal olayları inceler |
Ders Kaynakları |
Fahir Armaoğlu, Siyasi Tarih
Oral Sander, Siyasi Tarih II, İmge Yayınevi, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Birinci Dünya Savaşı öncesi ortam, Batı (Avrupa) emperyalizmi ve sömürgeciliği | |
2 | Birinci Dünya Savaşına gidilmesi, siyasal, ekonomik, askeri gelişmeler, Avrupa Uyumu ve yeni uluslar arası güç dengesi | Ders |
3 | Almanya ve İngiltere arasında güç dengesi | Tartışmalı Ders |
4 | Avrupa-Dışı dünya, Batı (Avrupa)’ya yönelik emperyalizm ve sömürgecilik karşıtlığı | Ders |
5 | Savaş öncesi bunalımlar ve Savaş, Osmanlı Devletinin parçalanması ve Osmanlı’da son gelişmeler | Ders |
6 | Birinci Dünya Savaşı’ndan çıkış, Savaşın genel sonuçları ve Osmanlının Dağılışı | Ders |
7 | Türk Kurtuluş Savaşı | Ders |
8 | vize + İkinci Dünya Savaşı öncesi Durum, Avrupa | Ders |
9 | İkinci Dünya Savaşı öncesi Durum, Avrupa-dışı dünya, ABD, Ortadoğu ve Türkiye | |
10 | İkinci Dünya Savaşı | |
11 | İkinci Dünya Savaşı ve Savaşın Bitişi | Ders |
12 | İki Kutuplu Dünya anlayışı (ve eleştirisi), Soğuk Savaş | |
13 | Soğuk Savaş Dönemi, ABD, Rusya, Avrupa ve Türkiye | |
14 | Soğuk Savaş Sonrasına genel bakışlar, (yeni) küreselleşme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Karşılaştırmalı dış politika analiz yapar | |||
Karşılaştırmalı literatür takip eder. | |||
Analiz yeteneği kazanır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı dış politika analiz yapar | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 |
Karşılaştırmalı literatür takip eder. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 |
Analiz yeteneği kazanır | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |