| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi | SBK304 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Siyasi tarihe ilişkin temel bilgileri vermek, Türk, Batı ve Dünya siyasal tarihine ilişkin genel bir kavrayış becerisi kazandırmak |
| Ders İçeriği |
I. Dünya Savaşından günümüze kadar geçen dönem içindeki siyasal olayları inceler |
| Ders Kaynakları |
Fahir Armaoğlu, Siyasi Tarih
Oral Sander, Siyasi Tarih II, İmge Yayınevi, Ankara |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 7 | 21 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 4 | 16 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 5 | 15 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 12 | 1 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Birinci Dünya Savaşı öncesi ortam, Batı (Avrupa) emperyalizmi ve sömürgeciliği | Tartışmalı Ders |
| 2 | Birinci Dünya Savaşına gidilmesi, siyasal, ekonomik, askeri gelişmeler, Avrupa Uyumu ve yeni uluslar arası güç dengesi | Ders |
| 3 | Almanya ve İngiltere arasında güç dengesi | Tartışmalı Ders |
| 4 | Avrupa-Dışı dünya, Batı (Avrupa)’ya yönelik emperyalizm ve sömürgecilik karşıtlığı | Ders |
| 5 | Savaş öncesi bunalımlar ve Savaş, Osmanlı Devletinin parçalanması ve Osmanlı’da son gelişmeler | Ders |
| 6 | Birinci Dünya Savaşı’ndan çıkış, Savaşın genel sonuçları ve Osmanlının Dağılışı | Ders |
| 7 | Türk Kurtuluş Savaşı | Ders |
| 8 | vize + İkinci Dünya Savaşı öncesi Durum, Avrupa | Ders |
| 9 | İkinci Dünya Savaşı öncesi Durum, Avrupa-dışı dünya, ABD, Ortadoğu ve Türkiye | Ders |
| 10 | İkinci Dünya Savaşı | Ders |
| 11 | İkinci Dünya Savaşı ve Savaşın Bitişi | Ders |
| 12 | İki Kutuplu Dünya anlayışı (ve eleştirisi), Soğuk Savaş | Ders |
| 13 | Soğuk Savaş Dönemi, ABD, Rusya, Avrupa ve Türkiye | Tartışmalı Ders |
| 14 | Soğuk Savaş Sonrasına genel bakışlar, (yeni) küreselleşme | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Karşılaştırmalı dış politika analiz yapar | |||
| Karşılaştırmalı literatür takip eder. | |||
| Analiz yeteneği kazanır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı dış politika analiz yapar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | ;
| Karşılaştırmalı literatür takip eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | ;
| Analiz yeteneği kazanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 |