Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye'de Siyasal Yaşam | SBK306 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, Osmanlı modernleşmesi sonrası Türk Siyasal Hayatındaki önemli olayları, aktörleri ve tarihsel değişim süreçlerini incelemektir. Derste öğrencilere Türk siyasal hayatındaki değişim süreçlerini analiz etme becerisi ve güncel sorunları tarihsel perspektifte çözümleme yeteneği kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Derste Osmanlı modernleşmesi ile Cumhuriyet Türkiye´si arasındaki süreklilikler ve değişim süreçleri ele alınacaktır. Cumhuriyetin kurucu iradesinin oluşumu ve demokratik demokratik dönüşümleri analiz edilecektir. Darbelere rağmen gelişen demokratik süreç analiz edilerek Türk siyasallığını oluşturan taraflar irdelenecektir. Türkiye´de siyasetin modernite sonrası siyasal sorunlarla baş edebilme kapasitesi çözümlenerek günümüz siyasal sorunlarının çözümüne ışık tutulacaktır. |
Ders Kaynakları |
Eric Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye'nin Tarihi, İletişim Yayınları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Osmanlı İmparatorluğu Zamanında Yapılan Seçimler | |
2 | Türkiye Cumhuriyeti'nin İnşası | |
3 | Mustafa Kemal'in Demokrasi Anlayışı | |
4 | Milli Şef Dönemi | |
5 | Demokrat Parti İktidarları | |
6 | 27 Mayıs Askeri Müdahalesi | |
7 | 1960-1970 Arası Siyasal Yaşam | |
8 | Milliyetçi Cephe Hükümetleri Dönemi | |
9 | 1975-1980 Arası Siyasal Ortam | |
10 | 12 Eylül 1980 Askeri Müdahalesi | |
11 | Turgut Özal Dönemi Siyasal Yaşam | |
12 | 1990-2000 Arası Siyasal Yaşam | |
13 | AK Parti İktidarları Dönemi | |
14 | Türkiye'nin Başkanlık sistemine geçişi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye'nin demokrasi tarihini bilir. | |||
Türkiye'de oluşan siyasal partiler hakkında fikir sahibi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'nin demokrasi tarihini bilir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Türkiye'de oluşan siyasal partiler hakkında fikir sahibi olur. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |