Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yönetimde Güncel Yaklaşımlar | SBK354 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, öğrencilerimizi, iş hayatında karşılaşabilecekleri güncel yönetim yaklaşımları konusunda teori ve uygulama yönünden bilgi sahibi yapmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğini, günümüzün profesyonel yönetim anlayışı içinde önem arz eden; güncel uygulamalar, stres yönetimi, liderlik, iletişim, motivasyon, grup kavramı, kriz ve çatışma yönetimi v.b konular oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Tamer Koçel. İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, İstanbul.
"Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul, 2017. Saruhan, Ş., Can, vd., Yönetimde Güncel Yaklaşımlar, Ed: Senem, Besler vd., Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No: 1629, Eskişehir, 2013. " |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yönetim Düşüncesinin ve Uygulamalarının Gelişimi, Toplam Kalite Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Temel (Öz Çekirdek) Yetenek, Dış Kaynaklardan Yararlanma | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Şebeke Organizasyonları, | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Şebeke Organizasyonları, Süreç Yenileme (Değişim Mühendisliği) | Ders Tartışmalı Ders |
5 | İşletmelerde Karşılaştırma (Kıyaslama),Küçülme, Stratejik Ortaklıklar, Kademe Azaltma | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Personel Güçlendirme, Öğrenen Organizasyonlar, Sanal Organizasyonlar | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav- Seri Uyarlama , Değişim Yönetimi ve Endüstri 4.0 | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Organizasyonlarda Davranış ve Başlıca Süreçler | |
9 | İletişim | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Grup Kavramı, Grup Yapıları ve Önemi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Yöneticilik ve Motivasyon | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Liderlik | |
13 | Güç ve Otorite | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Çatışma Yönetimi ve Değişim Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yenilik kavramı ve türlerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sanal organizasyonları tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İşletmelerin dış kaynak kullanımını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kalite kavramını tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Örgütsel davranış konularını kavrar ve önemini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yenilik kavramı ve türlerini açıklayabilecektir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Sanal organizasyonları tanımlayabilecektir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
İşletmelerin dış kaynak kullanımını açıklayabilecektir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Kalite kavramını tanımlayabilecektir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilecektir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Örgütsel davranış konularını kavrar ve önemini bilir. | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |