| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yönetimde Güncel Yaklaşımlar | SBK354 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu ders, öğrencilerimizi, iş hayatında karşılaşabilecekleri güncel yönetim yaklaşımları konusunda teori ve uygulama yönünden bilgi sahibi yapmayı amaçlamaktadır. |
| Ders İçeriği |
Dersin içeriğini, günümüzün profesyonel yönetim anlayışı içinde önem arz eden; güncel uygulamalar, stres yönetimi, liderlik, iletişim, motivasyon, grup kavramı, kriz ve çatışma yönetimi v.b konular oluşturmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Tamer Koçel. İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, İstanbul.
"Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul, 2017. Saruhan, Ş., Can, vd., Yönetimde Güncel Yaklaşımlar, Ed: Senem, Besler vd., Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No: 1629, Eskişehir, 2013. " |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,37 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yönetim Düşüncesinin ve Uygulamalarının Gelişimi, Toplam Kalite Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Temel (Öz Çekirdek) Yetenek, Dış Kaynaklardan Yararlanma | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Şebeke Organizasyonları, | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Şebeke Organizasyonları, Süreç Yenileme (Değişim Mühendisliği) | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | İşletmelerde Karşılaştırma (Kıyaslama),Küçülme, Stratejik Ortaklıklar, Kademe Azaltma | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Personel Güçlendirme, Öğrenen Organizasyonlar, Sanal Organizasyonlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Ara sınav- Seri Uyarlama , Değişim Yönetimi ve Endüstri 4.0 | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Organizasyonlarda Davranış ve Başlıca Süreçler | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | İletişim | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Grup Kavramı, Grup Yapıları ve Önemi | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Yöneticilik ve Motivasyon | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Liderlik | |
| 13 | Güç ve Otorite | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Çatışma Yönetimi ve Değişim Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yenilik kavramı ve türlerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sanal organizasyonları tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İşletmelerin dış kaynak kullanımını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kalite kavramını tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Örgütsel davranış konularını kavrar ve önemini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yenilik kavramı ve türlerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sanal organizasyonları tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İşletmelerin dış kaynak kullanımını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kalite kavramını tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Örgütsel davranış konularını kavrar ve önemini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |