Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Küreselleşme ve Milliyetçilik | SBK451 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ |
Amaç |
Dersin amacı; küreselleşme olgusunun milliyetçilik ve millet kavramları üzerine etkilerini tarihsel süreç içerisinde ele alarak günümüzdeki küreselleşme - milliyetçilik tartışmalarını anlamak ve değerlendirmektir. |
Ders İçeriği |
Ders, küreselleşme ve milliyetçilik kavramlarını tarihsel süreç içerisinde açıklamaya çalışan Evrenselci-İlerlemeci Teoriler ve Çevrimsel-Döngüsel Teoriler bağlamında ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Fahri Atasoy, Küreselleşme ve Milliyetçilik, Ötüken Yayınları, 2018
Köksal Şahin, Küreselleşme Tartışmaları Işığında Ulus Devlet. Yeni Yüzyıl Yayınları, 2009 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
14 | Küreselleşme ve Milliyetçilik İlişkisi - Küreselleşme Çağında Yeni Milliyetçilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Çevrimsel Sosyal Değişme Teorileri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Yirminci Yüzyılda Milliyetçilikler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Millet ve Milliyetçilik Düşüncesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Küreselleşmenin Teorik Temelleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Bilişim Devrimi ve Küreselleşme - Sanayi Toplumundan Bilgi Toplumuna - Dijital Kültür ve Yeni Sosyal Süreç - Elektronik İletişimin Gelişmesi ve Bilgi Toplumu | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders |
10 | Soğuk Savaş Sonrası Küreselleşme - Huntington’ın Medeniyetler Çatışması Tezi - Yüzyılın onu ve Kurulmakta Olan Yeni Dünya Düzeni - Yeni Dünya Düzeninde Yeni Boyut: 11 Eylül Saldırısı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
1 | Küreselleşme, Ulus, Ulus-Devlet ve Milliyetçilik | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Küreselleşme ve Milliyetçilik İlişkisi - Küreselleşme Karşısında Yerelcilik, Bölgeselcilik ve Milliyetçilik - Küreselleşme Karşısında Ulus-Devlet, Milli Kimlik ve Milli Kültür | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Küreselleşme Sürecinin Getirdikleri - Medya İmaj Çağı - Kültürel Homojenleştirme - Bir Dünya Devleti ve Yönetimine Doğru Küreselleşme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders |
8 | ARA SINAV + Bilişim Devrimi ve Küreselleşme - Küreselleşmenin Dinamiği Olarak Bilgi Toplumu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Küreselleşme Sürecinin Getirdikleri - Küreselleşme Kavramı - Küreselleşme Üzerine Farklı Yaklaşımlar - Sömürgecilik ve Kapitalizmden Küreselleşmeye | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders |
9 | Soğuk Savaş Sonrası Küreselleşme - Yirminci Yüzyılın İki Kutuplu Düzeni ve Soğuk Savaş - Soğuk Savaş Sonrası Dönem - Tarihin Sonu Tartışmaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Küreselleşme ve Milliyetçilik İlişkisi - Evrenselcilik ve Tikelcilik İlişkisi - Global Kültür ve Milliyetçilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevrimsel ve çizgisel tarih anlayışlarına göre küreselleşme olgusunu analiz edebilir. | |||
Evrenselcilik ve tikelcilik yaklaşımlarına göre küreselleşme ve milliyetçiliği analiz edebilir. | |||
Milliyetçilik, ulus, ulus-devlet, küreselleşme kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder. | |||
Milliyetçilik, ulus, ulus-devlet, küreselleşme kavramlarını bilir. | |||
Çevrimsel ve çizgisel tarih anlayışlarını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevrimsel ve çizgisel tarih anlayışlarına göre küreselleşme olgusunu analiz edebilir. | 5 | 0 | 3 | 1 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 |
Evrenselcilik ve tikelcilik yaklaşımlarına göre küreselleşme ve milliyetçiliği analiz edebilir. | 5 | 0 | 3 | 1 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 |
Milliyetçilik, ulus, ulus-devlet, küreselleşme kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder. | 5 | 0 | 3 | 1 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 |
Milliyetçilik, ulus, ulus-devlet, küreselleşme kavramlarını bilir. | 5 | 0 | 3 | 1 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 |
Çevrimsel ve çizgisel tarih anlayışlarını bilir. | 5 | 0 | 3 | 1 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 |