Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye ve Türk Dünyası İlişkileri | SBK455 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı; 1991 sonrasında Sovyetler Birliği’nin dağılmasıyla bağımsız hale gelen Türkî Cumhuriyetlerin ve halen Rusya Federasyonu altında varlığını sürdüren özerk Türk topluluklarını dil, kültür, siyaset, ekonomi gibi çeşitli açılardan tanımaya imkan verecek bilgilerin kazandırılması. |
Ders İçeriği |
Türki Cumhuriyetlerin Sovyetler Birliği ve Rusya Federasyonu ile olan ilişkilerini incelenmesi |
Ders Kaynakları |
Tayyar Arı, Orta Asya ve Kafkasya, MKM Yayınları, 2010.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 83 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kafkasya ve Orta Asya Bölgesinin Tanıtılması | Tartışmalı Ders |
2 | Rusların dil ve kültür empozesi | Ders |
3 | Türkiye-Azerbaycan İlişkileri | |
4 | Türkiye-Ermenistan İlişkileri | |
5 | Türkiye-Gürcistan İlişkileri | |
6 | Türkiye-Afganistan İlişkileri | |
7 | Türkiye-Kazakistan İlişkileri | Ders |
8 | Türkiye-Özbekistan İlişkileri | |
9 | Türkiye ile Türk Cumhuriyetleri Arasında Sosyo-Ekonomik İlişkiler | Ders |
10 | Orta Asya Enerji Nakil Hatları | |
11 | Çin'in Orta Asya Politikası | |
12 | Rusya Federasyonu'nun Orta Asya Politikası | |
13 | ABD'nin Orta Asya Politikası | |
14 | Orta Asya Ülkeleri Arasında İşbirliği ve Organizasyon |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye'nin Türk Devletleri ile ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Enerji politikalarının siyaseti etkileme kapasitesini anlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'nin Türk Devletleri ile ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Enerji politikalarının siyaseti etkileme kapasitesini anlar. | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |