| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Siyasal İdeolojiler | SBK457 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ZARPLI |
| Amaç |
Fransız Devrimi sonrası önem kazanan siyasal ideolojilerin teorik bilgisinin vererek analiz yapma yeteneği kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
Liberalizm, Muhafazakarlık, Marksizm, Antonio Gramsci, Louis Althusser, Sosyal Demokrasi, Milliyetçilik, Anarşizm, Feminizm, Faşizm, Korporatizm |
| Ders Kaynakları |
Örs, H. B. (der.) (2007) 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla Modern Siyasal İdeolojiler, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
Michael Freeden – İdeoloji (Dost Kitabevi Yayınları) Heywood, A. (2015) Siyasî İdeolojiler: Bir Giriş, Genişletilmiş 5. Edisyon, Ankara: BB101 Yayınları Jan Rehmann – İdeoloji Kuramları: Yabancılaşma ve Boyun Eğme Güçleri (Yordam Kitap) Özbek, S. (2011) İdeoloji Kuramları, İstanbul: Notos Kitap Terry Eagleton - İdeoloji (Ayrıntı Yayınları) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İdeoloji kavramını tanımlamak | Ders |
| 2 | Liberalizm | |
| 3 | Muhafazakarlık | |
| 4 | Marksizm | |
| 5 | Antonio Gramsci | |
| 6 | Louis Althusser | |
| 7 | Sosyal Demokrasi | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Milliyetçilik | |
| 10 | Anarşizm | |
| 11 | Feminizm | |
| 12 | Faşizm | |
| 13 | Korporatizm | |
| 14 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Her bir siyasal ideolojinin toplumsal gerçekliğin farklı alanlarına ilişkin tasavvurlarını kavrar. | |||
| Liberalizm içerisindeki gerilim noktalarını kavrar. | |||
| Genel olarak sosyal bilimlerde tarihsel bir kesintinin değil bir sürekliliğin esas olduğunun farkına varır. | |||
| Geçmişte üretilen siyasal düşüncenin 20. yüzyılda ortaya çıkmış olan siyasal ideolojilere kaynaklık ettiğini anlatır. | |||
| Siyasal ideolojiler arasındaki farkları analiz eder. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Her bir siyasal ideolojinin toplumsal gerçekliğin farklı alanlarına ilişkin tasavvurlarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Liberalizm içerisindeki gerilim noktalarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Genel olarak sosyal bilimlerde tarihsel bir kesintinin değil bir sürekliliğin esas olduğunun farkına varır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Geçmişte üretilen siyasal düşüncenin 20. yüzyılda ortaya çıkmış olan siyasal ideolojilere kaynaklık ettiğini anlatır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Siyasal ideolojiler arasındaki farkları analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |