Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye-AB İlişkileri | SBK402 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Zorunlu ( Yüz Yüze) |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkiyenin dış politikasının şekillenmesinde çok önemli bir yere sahip olan Avrupa Birliğinin nasıl ortaya çıktığının, başarılı bir proje olup olmadığının, kurumlarının ve ortak politikalarının öğrenilmesi. Türkiyenin AB ile ilişkilerinin seyrinin incelenmesi. |
Ders İçeriği |
Öncelikle genel olarak Avrupa birliği tanıtılır. Tarihsel gelişimi, kurumları, politikaları vs. Daha sonra da Türkiye-AB ilişkilerinin tarihsel süreçleri ve bugün gelinen nokta analiz edilir. |
Ders Kaynakları |
Canbolat, İbrahim (2002), Avrupa Birliği, Alfa, İstanbul, s. 1-21.
Çalış, Şaban H. (2001), Türkiye-AB İlişkileri, Nobel Ankara, Rıdvan Karluk (1998), Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta, İstanbul, ss. 93-133. Murat Ercan(2018) Avrupa Birliği ve Türkiye İle İlişkileri,Efeakademi Yay., İstanbul Rıdvan Karluk (1998), Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta, İstanbul, Rıdvan Karluk,, Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta, İstanbul,1998 Murat Ercan, Avrupa Birliği ve Türkiye ile İlişkileri, Efeakademi Yay. İstanbul, 2018 Rıdvan Karluk,, Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta, İstanbul,1998 Murat Ercan, Avrupa Birliği ve Türkiye ile İlişkileri, Efeakademi Yay. İstanbul, 2018 Ayhan Kaya, Senem Aydın-Düzgit, Yaprak Gürsoy, Özge Onursal Beşgül (der.) - Avrupa Birliği'ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları) 1. Atila Eralp (der.) 2005. Devlet ve Ötesi. İstanbul, İletişim Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,67 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Dış politika nedir? Güvenlik nedir? | |
3 | Küreselleşen dünyada AB’nin dış ve güvenlik politikası öncelikleri | |
4 | Ortak Dış , Güvenlik ve Savunma Politikaları | |
5 | Dış ticaret politikası | |
6 | Genişleme politikası | |
7 | Genişleme politikası/Ara Sınav | |
8 | Komşuluk politikası | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | AB dış ve güvenlik politikalarının geleceği | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiyenin muhtemel AB üyeliğinin sonuçlarını Türkiye ve AB açısından değerlendirir | |||
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, | |||
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder, | |||
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, | |||
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, | |||
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, | |||
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder,a | |||
Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar | |||
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, | |||
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiyenin muhtemel AB üyeliğinin sonuçlarını Türkiye ve AB açısından değerlendirir | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder, | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder,a | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 |