Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk İdare Tarihi | SBK458 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Ders, öğrencilerden Türk yönetim tarihinin evriminin öğrenmesini amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Türk yönetim tarihi dersi, Türkiye'de idarenin kökenleri olarak İslam, Selçuklu, Roma mirası ve diğer etkenleri ele alarak, Türkiye’nin Osmanlı imparatorluğu dönemindeki idare tarihini analiz etmektedir. Bu dönemin temel idari mekanizmaları üzerine odaklanılacaktır. Toprak sistemi, merkez teşkilatı, taşra teşkilatı, şehirler ve yönetim, mahalle idaresi ve vakıflar, Osmanlı millet sistemi, siyasal ve toplumsal değişme dönemi, Tanzimat süreci, yönetimin modernleşmesi ders kapsamında ele alınacak başlıklar arasındadır. Cumhuriyet devrimlerinin kökenlerinin ve Türkiye’deki devlet geleneğinin özelliklerinin irdelenmesi ders sonlandırılacaktır. |
Ders Kaynakları |
İlber Ortaylı – Türkiye Teşkilât ve İdare Tarihi (Cedit Neşriyat)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Ortaçağların Başında Bölgemizde Bulunan Büyük İmparatorluklar | |
3 | İslam Devletinde Yönetim | |
4 | Ortaçağlarda Akdeniz ve İtalyan Denizci Devletleri | |
5 | 12. ve 13. Yüzyılda Anadolu | |
6 | Osmanlı Toprak Sistemi Üzerine | |
7 | Osmanlı Devletinin Merkez ve Taşra Örgütü | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Değerlendirme | |
10 | Osmanlı Şehirleri ve Ulaştırma | |
11 | Siyasal ve Toplumsal Değişme Dönemi | |
12 | Tanzimat Dönemi / Yönetimin Modernleşmesi | |
13 | Tanzimat Devrine Genel Bir Bakış | |
14 | Sonuç |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Cumhuriyet devrimlerinin kökenlerinin incelenmesi | |||
Türkiye’nin modernleşme sürecinin anlaşılması | |||
Osmanlı İmparatorluğu'nun yükseliş ve çöküşünü tarihsel sosyoloji vasıtası ile anlamak | |||
Türkiye’deki Devlet geleneğinin öğrenilmesi | |||
Türkiye’deki devlet geleneğinin özelliklerinin irdelenmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Cumhuriyet devrimlerinin kökenlerinin incelenmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’nin modernleşme sürecinin anlaşılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Osmanlı İmparatorluğu'nun yükseliş ve çöküşünü tarihsel sosyoloji vasıtası ile anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’deki Devlet geleneğinin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’deki devlet geleneğinin özelliklerinin irdelenmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |