Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi | SBK206 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik anlatım, tartışma, soru-cevap. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkiye de dâhil olmak üzere, seçilmiş bazı ülkelerin kamu yönetimi yapılarını karşılaştırmalı olarak analiz etmektir. |
Ders İçeriği |
Bu derste ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, Rusya, Çin, Japonya, İran ve Türkiye'nin kamu yönetimi sistemleri karşılaştırmalı olarak analiz edilmekte, ortaya çıkan benzerlik ve farklılıkların temel sebepleri üzerinde durulmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel, Bursa, 2005.
Atilla Yayla, Karşılaştırmalı Siyasal Sistemler, Adres, Ankara, 2017. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı kamu yönetimine giriş | |
2 | ABD'de kamu yönetimi: Tarihî süreç | |
3 | ABD'de kamu yönetimi: Yapı ve işleyiş | |
4 | İngiltere'de kamu yönetimi: Tarihî süreç | |
5 | İngiltere'de kamu yönetimi: Yapı ve işleyiş | |
6 | Fransa'da kamu yönetimi: Tarihî süreç | |
7 | Fransa'da kamu yönetimi: Yapı ve işleyiş | |
8 | Ara sınavlar | |
9 | Almanya'da kamu yönetimi | |
10 | Rusya'da kamu yönetimi | |
11 | Çin'de kamu yönetimi | |
12 | Japonya'da kamu yönetimi | |
13 | İran'da kamu yönetimi | |
14 | Türkiye'de kamu yönetimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Seçilmiş ülkelerin kamu yönetimi yapılarını analiz eder, | |||
Türk kamu yönetimi sistemini diğer ülke kamu yönetimleriyle karşılaştırmalı olarak analiz edebilir. | |||
Bu benzerlik ve farklılıkları ortaya çıkaran temel sebepleri irdeler, | |||
Karşılaştırmalı kamu yönetimi teorisini kavrar, | |||
Bu yapıları karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları ortaya koyar, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seçilmiş ülkelerin kamu yönetimi yapılarını analiz eder, | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 |
Türk kamu yönetimi sistemini diğer ülke kamu yönetimleriyle karşılaştırmalı olarak analiz edebilir. | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 |
Bu benzerlik ve farklılıkları ortaya çıkaran temel sebepleri irdeler, | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Karşılaştırmalı kamu yönetimi teorisini kavrar, | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Bu yapıları karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları ortaya koyar, | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |