Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye'de Toplumsal Yapı | SBK258 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve beyin fırtınası |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin temel amacı; Türkiye’nin toplumsal yapısının tarihsel süreç içinde değişimi ve günümüze etkisinin incelenmesi suretiyle. toplumsal yapının özellikle siyasi ve ekonomik sistemle etkileşimlerini açık bir şekilde ortaya koymaktır. |
Ders İçeriği |
Toplumsal yapının analiz yöntemi, Türkiye toplumsal yapısının tarihsel değişme ve dönüşüm evreleri, Osmanlı mirası, nüfus, demografi, aile, eğitim, din, ekonomi, siyaset ve göç. |
Ders Kaynakları |
Yazıcı, Erdinç; Geçmişten Günümüze Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, Akçağ Yayıncılık, Ankara, 2017
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toplumsal Yapı ve Toplumsal Değişme Perspektifinden Türkiye’nin Son Yüzyılı | |
2 | İslam Öncesi Türklerde Toplumsal ve Kültürel Yapı | |
3 | Üretimden Toplumsal Örgütlenmeye Osmanlı Mirası | |
4 | Türkiye Demografisi: Çöküş ve Yeniden Var Oluş | |
5 | Ekonomiden Siyasete Tek Parti Dönemi (1923-1946) | |
6 | Sanayileşme ve İktisadi Gelişme | |
7 | Modernleşme. Siyaset ve Siyasal Değişim - Merkez-Çevre Teorisi - Devletçi Seçkinler ve Gelenekçi Liberaller | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | ARA SINAV / Gelenekten Moderne Türk Ailesi | |
9 | Geçmişten Günümüze Türk Eğitim Sistemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Dini Kültür ve Dini Hayat | |
11 | Endüstri İlişkilerinin Gelişim Süreci | |
12 | Şehirleşme, Şehirlileşme Süreçleri ve Göç | |
13 | Sanat ve Kültür Hayatı | |
14 | Küresel Dünya ve Türkiye |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toplumsal Yapının tarihsel sürekliliğini ve değişimlerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Siyasetin ve kamu yönetiminin toplumsal tabanını analizlerinde kullanır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Toplumsal yapıyı oluşturan toplumsal kurumlar hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toplumsal Yapının tarihsel sürekliliğini ve değişimlerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Siyasetin ve kamu yönetiminin toplumsal tabanını analizlerinde kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal yapıyı oluşturan toplumsal kurumlar hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |