| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türkiye'de Toplumsal Yapı | SBK258 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve beyin fırtınası |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin temel amacı; Türkiye’nin toplumsal yapısının tarihsel süreç içinde değişimi ve günümüze etkisinin incelenmesi suretiyle. toplumsal yapının özellikle siyasi ve ekonomik sistemle etkileşimlerini açık bir şekilde ortaya koymaktır. |
| Ders İçeriği |
Toplumsal yapının analiz yöntemi, Türkiye toplumsal yapısının tarihsel değişme ve dönüşüm evreleri, Osmanlı mirası, nüfus, demografi, aile, eğitim, din, ekonomi, siyaset ve göç. |
| Ders Kaynakları |
Yazıcı, Erdinç; Geçmişten Günümüze Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, Akçağ Yayıncılık, Ankara, 2017
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Toplumsal Yapı ve Toplumsal Değişme Perspektifinden Türkiye’nin Son Yüzyılı | |
| 2 | İslam Öncesi Türklerde Toplumsal ve Kültürel Yapı | |
| 3 | Üretimden Toplumsal Örgütlenmeye Osmanlı Mirası | |
| 4 | Türkiye Demografisi: Çöküş ve Yeniden Var Oluş | |
| 5 | Ekonomiden Siyasete Tek Parti Dönemi (1923-1946) | |
| 6 | Sanayileşme ve İktisadi Gelişme | |
| 7 | Modernleşme. Siyaset ve Siyasal Değişim - Merkez-Çevre Teorisi - Devletçi Seçkinler ve Gelenekçi Liberaller | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | ARA SINAV / Gelenekten Moderne Türk Ailesi | |
| 9 | Geçmişten Günümüze Türk Eğitim Sistemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Dini Kültür ve Dini Hayat | |
| 11 | Endüstri İlişkilerinin Gelişim Süreci | |
| 12 | Şehirleşme, Şehirlileşme Süreçleri ve Göç | |
| 13 | Sanat ve Kültür Hayatı | |
| 14 | Küresel Dünya ve Türkiye |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Toplumsal yapının siyasal sistem üzerine etkilerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Toplumsal Yapının tarihsel sürekliliğini ve değişimlerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Siyasetin ve kamu yönetiminin toplumsal tabanını analizlerinde kullanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Toplumsal yapıyı oluşturan toplumsal kurumlar hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Toplumsal Yapının tarihsel sürekliliğini ve değişimlerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Toplumsal yapının siyasal sistem üzerine etkilerini bilir. | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | ;
| Toplumsal Yapının tarihsel sürekliliğini ve değişimlerini analiz eder. | 2 | 4 | 1 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 | 5 | 3 | 5 | ;
| Siyasetin ve kamu yönetiminin toplumsal tabanını analizlerinde kullanır. | 2 | 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | ;
| Toplumsal yapıyı oluşturan toplumsal kurumlar hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | ;
| Toplumsal Yapının tarihsel sürekliliğini ve değişimlerini analiz eder. | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | - | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 3,2 | 3,2 | 3,4 | 3,2 | 3,4 | 2,8 | 3 | 3,2 | 2,8 | 3,2 | 3 | 2,6 | 3,2 | 2 | 4,2 |