Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilimsel Araştırma Teknikleri | İBF352 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Ders Veren | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Amaç |
Bilimsel etik kurallarına uygun olan bir çalışmanın nasıl yapılacağını göstermek. |
Ders İçeriği |
Bilim nedir, bilimsel bilgi nedir gibi bilim felsefesine ilişkin temel bilgiler verildikten sonra, bir bilimsel yazının nasıl kaleme alınacağı öğretilecektir. |
Ders Kaynakları |
Karasar, Niyazi (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimsel Bakış Açısı Nedir? | Tartışmalı Ders |
2 | Bilimsel Bilgi Nedir? | Tartışmalı Ders |
3 | Araştırma yöntemlerinin kökenleri ve tarihçesinin gözden geçirilmesi. | Ders |
4 | Nicel araştırma tasarımı ve ilgili temel kavramların verilmesi. | |
5 | Nitel araştırmada örneklem çeşitlerinin tanıtılması | |
6 | Süreli Yayın Analizi | Ders |
7 | Kitap İncelemesi | Ders |
8 | Söylem Analizi Tekniği | |
8 | vize + Söylem Analizi Tekniği | |
9 | Araştırma Modelinin Oluşturulması | |
10 | İntihal Kavramı | |
11 | Dipnot gösterme teknikleri | |
12 | Dipnot gösterme tekniklerinin incelenmesi | Ders |
13 | Sonnot gösterme tekniği | |
14 | Bilim ve ahlak ilişkisi | |
14 | Genel Tartışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Analitik düşünce becerisi kazanır. | |||
Bilimsel bir araştırmanın nasıl yapılacağını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Analitik düşünce becerisi kazanır. | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bilimsel bir araştırmanın nasıl yapılacağını bilir. | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |