Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Siyasal Sistemler | SBK375 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ZARPLI |
Amaç |
Dersin amacı; Başkanlık, Yarı-Başkanlık ve Parlamenter sistemlerin tarihsel kökenleri ve mevcut işleyişlerinin karşılaştırmalı bir şekilde öğretilmesi. Öğrencilerin girecekleri meslek sınavlarında bu alanda karşılaşabilecekleri soruları doğru bir şekilde cevaplayabilecekleri becerilerin kazandırılması |
Ders İçeriği |
Ders, günümüz dünyasında yaygın olarak uygulanan kuvvetler ayrılığı sistemlerini, yani Başkanlık, Yarı-Başkanlık ve Parlamenter sistemlerin temel özelliklerini, avantajlarını ve dezavantajlarını, tarihsel kökenlerini içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Çağdaş Devlet Sistemleri, Prof. Dr. Esat Çam, Der Yayınları
Lijphart, Arend (2001), Çağdaş Demokrasiler, Ankara: Yetkin Yayınları. Çağdaş Devlet Düzenleri, Cem Eroğlu, İmaj Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersle ilgili temel kavramların incelenmesi: Siyasal Sistem, Devlet, Anayasa, Demokrasi, Ulus-devlet, Karşılaştırmalı Yaklaşım vb. | |
2 | Genel olarak siyasal sitem: Temel özellikler, süreçler ve “sistem yaklaşımı” | |
3 | Siyasal sistemlere genel bir göz atış: Demokratik Siyasal Sistemler - Demokratik olmayan (Totaliter ve Otoriter) sistemler ayrımından hareketle. | |
4 | Demokratik Sistemler: Parlamenter demokrasi ve bu bağlamda İngiliz Siyasi Tarihi | |
5 | Çağdaş İngiliz siyasal sisteminin özellikleri: Anayasal yapı ve temel kurumlar. Bu bağlamda devlet başkanı ve/veya hükümet başkanının sistem içindeki yerinin tartışılması. | |
6 | Çağdaş İngiliz siyasal sisteminin özellikleri: Yasama organı, seçim sistemi ve siyasi partiler | |
7 | Demokratik Sistemler: Başkanlık Sistemi ve bu bağlamda Amerikan siyasi tarihinin yeri ve önemi | |
8 | Vize sınavı | |
9 | ABD siyasal sisteminin özellikleri: Anayasal yapı ve temel kurumlar. Bu bağlamda devlet başkanı ve/veya hükümet başkanının sistem içinde yerinin tartışılması | |
10 | ABD siyasal sisteminin özellikleri: Yasama organı, seçim sistemi ve siyasi partiler | |
11 | Demokratik Sistemler: Yarı-Başkanlık Sistemi ve bu bağlamda Fransız siyasi tarihi | |
12 | Fransız siyasal sisteminin özellikleri: Anayasal yapı ve bu bağlamda devlet başkanı ve/veya hükümet başkanının sistem içinde yerinin tartışılması. | |
13 | Fransız siyasal sisteminin özellikleri: Yasama organının yapısı, seçim sistemi ve siyasi partiler | |
14 | Totaliter ve otoriter sistemlere genel bir göz atış: Çin halk Cumhuriyeti örneğinden hareketle somutlaştırıcı kısa bir analiz |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Demokrasi, totalitarizm ve otoriterizm gibi kavramların öğrenilmesi | |||
Siyasal sistemin kavranması | |||
Siyasal sistemlere yönelik karşılaştırmalı eleştirilerin yapılabilmesi | |||
Belli başlı siyasal sitemler hakkında bilgi sahibi olunması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Demokrasi, totalitarizm ve otoriterizm gibi kavramların öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Siyasal sistemin kavranması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Siyasal sistemlere yönelik karşılaştırmalı eleştirilerin yapılabilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Belli başlı siyasal sitemler hakkında bilgi sahibi olunması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |