Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası İlişkilerin Tarihsel Sosyolojisi | SBK357 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS |
Ders Veren | Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS |
Amaç |
Dersin amacı; bir toplumsal olgu olarak siyaseti, toplumsal kürenin diğer boyutları ile karşılıklı ilişkileri bağlamında ele almak. Siyasal sürecin işleyişine ilişkin temel kavram ve teorilerin aktarılması ve bu yolla öğrencilerin siyasal süreç hakkında anlamlı değerlendirmeler yapabilmelerine katkı sağlamak. |
Ders İçeriği |
Ders, genel anlamda sosyoloji ve siyaset bilimi ilişkisini klasik Marxist ve devlet merkezli yaklaşımlar ekseninde analizine dayanmakla birlikte, bu bağlamda günümüzün modern ve post-modern teorilerini içermektedir. |
Ders Kaynakları |
1. Nur Vergin, Siyasetin Sosyolojisi, Doğan Yayınları, İstanbul, 2010.
Nur Vergin, Siyaset Sosyolojisi, Doğan yayınları, İstanbul, 2010. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Siyaset ve Toplum | |
2 | Siyaset, İktidar ve Devlet | |
3 | Otorite, Meşruluk ve Siyasal Sistem | |
4 | Siyasetin Bağımlılığı Yaklaşımı | |
5 | Siyasetin Görece Özerkliği Yaklaşımı | |
6 | Bağımsız Bir Olgu Olarak Siyaset | |
7 | Siyasetin Yeniden Keşfi: Machiavelli | |
8 | Carl Schmitt ve İstisnai Durum | |
9 | Siyasetin Belirleyiciliği ve Elit Teorileri | |
10 | Louis Alhusser ve Devletin İdeolojik Aygıtları | |
11 | Gramsci ve Hegemonya Kuramı | |
12 | Tarihsel Sosyoloji | |
13 | Sosyolojide Yansızlık Tartışmaları | |
14 | modernite ve post-modernite |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyolojinin ve siyaset biliminin temel kavramlarını öğrenmek. | |||
Siyaset sosyolojisinin temel kuramları aracılığıyla modern zamanların siyasal sorunlarını analiz edebilme becerisi kazanmak. | |||
Türkiye’de özellikle Cumhuriyet sonrası dönemde toplumsal yapı ile siyasal iktidar arasındaki ilişkileri yorumlayabilme becerisi kazanmak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyolojinin ve siyaset biliminin temel kavramlarını öğrenmek. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Siyaset sosyolojisinin temel kuramları aracılığıyla modern zamanların siyasal sorunlarını analiz edebilme becerisi kazanmak. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 4 |
Türkiye’de özellikle Cumhuriyet sonrası dönemde toplumsal yapı ile siyasal iktidar arasındaki ilişkileri yorumlayabilme becerisi kazanmak. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |