| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Uygarlık Tarihi | SBK360 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı; antik çağlardan Yeni Çağa kadar uzanan dönemde ortaya çıkan medeniyetleri karşılaştırmalı olarak analiz ederek bölüm dersleri için temel tarihi altyapıyı kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Tarih ve Uygarlık kavramları, Tarım Devrimi, Mezopotamya, Mısır, Yunan, Roma, Hint, Çin ve İslam Uygarlıkları. |
| Ders Kaynakları |
Cyril Aydon, İnsanlık Tarihi: 150000 Yıl Öncesinden Bugüne İnsanın ve Uygarlığın Öyküsü, Say Yayınları, İstanbul, 2015
Belma Tokuroğlu -Abdullah Ersoy, Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınevi, Ankara, 2017 Aydon, Cyril, İnsanlık Tarihi: 150.000 Yıl Öncesinden Bugüne İnsanın ve Uygarlığın Öyküsü, Say Yayınları, 2015, İstanbul Tokuroğlu, Belma; Ersoy, Abdullah, Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınevi, 2017, Ankara C. Ponting, Dünya Tarihi, 2.Basım, İstanbul, 2011 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 3 | 7 | 21 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kuramsal Çerçeve: Tarih - Uygarlık - Kültür | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 1 | - 1455'te Dünya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | - Tarım Devrimi - MÖ 4000’de Dünya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | - Atlantik’te Kurulan Köprüler - Amerika’nın Yeniden İnşası | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | - Devletin İcadı - Tunç İmparatorluklar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | - Gerçek ve Hayali Servet - Avrupa’da Sanat ve Bilimin Keşfi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | - MÖ 1000’de Dünya - Yunan Dünyası | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Osmanlı Uygarlığı: - Osmanlı İmparatorluğu’nun Kuruluşu ve Selçuklu Geleneği - Beylikler - İmparatorluk Çağı (Fatih – Yavuz – Kanuni - Sokullu) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | - Roma’nın Yükselişi ve Çöküşü | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Osmanlı Uygarlığı: - Batılılaşma Çabaları - Osmanlı’da Toplum | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | - Hindistan’ın Doğuşu - Çin Biçimleniyor | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Osmanlı Uygarlığı: - Halk Ayaklanmaları, Ayanlaşma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | - MS 500’de Dünya - İslam’ın Zaferi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Modern Avrupa’nın Oluşumu: - Değişen Dünya Dengeleri, Orta Çağdan Rönesans’a Geçiş - Protestan ve Katolik Reformları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | - ARA SINAV - İslam’ın Zaferi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | - ARA SINAV Modern Avrupa’nın Oluşumu: - Bilim ve Siyaset - Ticaret Devrimi ve Yeni Toplum | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | İslam Uygarlığı: - İslamiyet’in Doğuşu - Arap İmparatorluğu - Emeviler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Batı’da Sanayi Toplumunun Oluşumu: - Aydınlanma Düşüncesi - Devrimler Çağı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | İslam Uygarlığı: - Abbasi İmparatorluğu - Üç Müslüman İmparatorluk | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Batı’da Sanayi Toplumunun Oluşumu: - Sanayi Devrimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | - Roma’dan Sonra Avrupa | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | - 1763'te Dünya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | - 1095’te Dünya - Baş Döndürücü Yolculuk: Avrupa Deneyimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | - Yeni Bir Çalışma Tarzı - Makinelerin Gelişi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | - Asya’nın Başındaki Musibet - Baş Döndürücü Yolculuk: Asya Deneyimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | - Demir Atlar ve Demir Gemiler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | - 1455’te Dünya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | - 1913'te Dünya | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Siyaset bilimi analizlerini tarihsel çerçevede yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Medeniyetlerin ortaya çıkış şartlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Güncel olayların kökenini anlama | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| SBKY dersleri için yeterli tarihsel bilgiye sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Siyaset bilimi analizlerini tarihsel çerçevede yapar. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ;
| Medeniyetlerin ortaya çıkış şartlarını bilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Güncel olayların kökenini anlama | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
| SBKY dersleri için yeterli tarihsel bilgiye sahip olur. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4,5 | 4,25 | 4 | 5 | 4,25 | 4,75 | 4,5 | 4,75 | 4 | 4,5 | 4,5 | 5 | 4,5 | 4,25 |