EN
  • Anasayfa
  • SBK410 Kentleşme Politikası (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
SBK410 - Kentleşme Politikası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kentleşme Politikası SBK410 8 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Teorik anlatım, tartışma, soru-cevap.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sanem BERKÜN
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin kentleşme sürecinin önemli bir parçası olan konut sorunu hakkında bilgi sahibi olmasını ve bu sorunun çözümüne ilişkin politikaları analiz edebilmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Kentleşme süreci ve konut sorunu hakkında bilgi paylaşılmaktadır.

Ders Kaynakları Ruşen KELEŞ, Kentleşme Politikası, 12. Baskı, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları, 2012. B-Referanslar:
Paul N. BALCHIN; Maureen RHODEN, Housing Policy: An introduction, Fourth Edition, Newyork: Routledge, 2002.
Jean Conway, Housing Policy, London: Routledge, 2003.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 14 140
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 366
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 14,35
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kentleşme Süreci ve Konut sorunu Ders
2 Kent Planlaması, Konut ve Çevre Ders
3 Farklı Sistemlerde Kent Planlaması Ders
4 Kent Planlaması Kuramları Ders
5 Kent Planlaması Süreci Ders
6 Kent Planlaması ve Toprak sorunu Ders
7 Kalkınma ve Konut Ders
8 Konut Yatırımları Ders
9 Konut Finansmanıı Ders
10 Konut Kalitesi Ders
11 Toplumsal Konut Politikası ve Kentsel Yenileme Ders
12 Süzülme ve Soylulaştırma Ders
13 Gecekondu Ders
14 Sürdürülebilir Konut ve Çevre Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kentleşme süreci ve konut sorunu hakkında bilgi sahibi olma.; Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kent planlama, konut ve çevre arasındaki bağlantıları kurabilme.; Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kent planlaması kuramları ve kent planlaması sürecine ilişkin bilgi sahibi olma.; Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kentleşme süreci ve konut sorunu hakkında bilgi sahibi olma.; - 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 -
Kent planlama, konut ve çevre arasındaki bağlantıları kurabilme.; - 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 -
Kent planlaması kuramları ve kent planlaması sürecine ilişkin bilgi sahibi olma.; - 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 -