Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kentleşme Politikası | SBK410 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik anlatım, tartışma, soru-cevap. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sanem BERKÜN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin kentleşme sürecinin önemli bir parçası olan konut sorunu hakkında bilgi sahibi olmasını ve bu sorunun çözümüne ilişkin politikaları analiz edebilmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Kentleşme süreci ve konut sorunu hakkında bilgi paylaşılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Ruşen KELEŞ, Kentleşme Politikası, 12. Baskı, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları, 2012.
B-Referanslar:
Paul N. BALCHIN; Maureen RHODEN, Housing Policy: An introduction, Fourth Edition, Newyork: Routledge, 2002. Jean Conway, Housing Policy, London: Routledge, 2003. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 366 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 14,35 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kentleşme Süreci ve Konut sorunu | Ders |
2 | Kent Planlaması, Konut ve Çevre | Ders |
3 | Farklı Sistemlerde Kent Planlaması | Ders |
4 | Kent Planlaması Kuramları | Ders |
5 | Kent Planlaması Süreci | Ders |
6 | Kent Planlaması ve Toprak sorunu | Ders |
7 | Kalkınma ve Konut | Ders |
8 | Konut Yatırımları | Ders |
9 | Konut Finansmanıı | Ders |
10 | Konut Kalitesi | Ders |
11 | Toplumsal Konut Politikası ve Kentsel Yenileme | Ders |
12 | Süzülme ve Soylulaştırma | Ders |
13 | Gecekondu | Ders |
14 | Sürdürülebilir Konut ve Çevre | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kentleşme süreci ve konut sorunu hakkında bilgi sahibi olma.; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kent planlama, konut ve çevre arasındaki bağlantıları kurabilme.; | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kent planlaması kuramları ve kent planlaması sürecine ilişkin bilgi sahibi olma.; | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kentleşme süreci ve konut sorunu hakkında bilgi sahibi olma.; | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
Kent planlama, konut ve çevre arasındaki bağlantıları kurabilme.; | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
Kent planlaması kuramları ve kent planlaması sürecine ilişkin bilgi sahibi olma.; | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |