| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kentleşme Politikası | SBK410 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Teorik anlatım, tartışma, soru-cevap. |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sanem BERKÜN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin kentleşme sürecinin önemli bir parçası olan konut sorunu hakkında bilgi sahibi olmasını ve bu sorunun çözümüne ilişkin politikaları analiz edebilmesini sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Kentleşme süreci ve konut sorunu hakkında bilgi paylaşılmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Ruşen KELEŞ, Kentleşme Politikası, 12. Baskı, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları, 2012.
B-Referanslar:
Paul N. BALCHIN; Maureen RHODEN, Housing Policy: An introduction, Fourth Edition, Newyork: Routledge, 2002. Jean Conway, Housing Policy, London: Routledge, 2003. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kentleşme Süreci ve Konut sorunu | Ders |
| 2 | Kent Planlaması, Konut ve Çevre | Ders |
| 3 | Farklı Sistemlerde Kent Planlaması | Ders |
| 4 | Kent Planlaması Kuramları | Ders |
| 5 | Kent Planlaması Süreci | Ders |
| 6 | Kent Planlaması ve Toprak sorunu | Ders |
| 7 | Kalkınma ve Konut | Ders |
| 8 | Konut Yatırımları | Ders |
| 9 | Konut Finansmanıı | Ders |
| 10 | Konut Kalitesi | Ders |
| 11 | Toplumsal Konut Politikası ve Kentsel Yenileme | Ders |
| 12 | Süzülme ve Soylulaştırma | Ders |
| 13 | Gecekondu | Ders |
| 14 | Sürdürülebilir Konut ve Çevre | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kentleşme süreci ve konut sorunu hakkında bilgi sahibi olma.; | |||
| Kent planlama, konut ve çevre arasındaki bağlantıları kurabilme.; | |||
| Kent planlaması kuramları ve kent planlaması sürecine ilişkin bilgi sahibi olma.; |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kentleşme süreci ve konut sorunu hakkında bilgi sahibi olma.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kent planlama, konut ve çevre arasındaki bağlantıları kurabilme.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kent planlaması kuramları ve kent planlaması sürecine ilişkin bilgi sahibi olma.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |