Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Dış Politikasında Güncel Sorunlar | SBK468 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA |
Ders Veren | Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA |
Amaç |
Dersin amacı Türkiye'nin güncel dış politika gelişmelerini yorumlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bu derste Türkiye'nin kronik dış politika sorunları hakkında bilgi verildikten sonra dış politika karar alma sürecine etki eden faktörler tartışılacaktır. Derste özellikle 2000 sonrası Türkiye'nin dış politika meseleleri tartışılacaktır. |
Ders Kaynakları |
Baskın Oran, Türk Dış Politikası, Cilt: 2-3, İletişim Yayınları
Faruk Sönmezoğlu, Türk Dış Politikası Son On Yıllarda, Der Yayınları, 2016 Faruk Sönmezoğlu, 20. Yüzyılda Türk Dış Politikası, Der Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 1 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 1 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dış Politika Yapım Süreci ve Karar Alma Mekanizması | Ders |
2 | Türkiye'nin 1990 Öncesi Dış Politika Anlayışı | Ders |
3 | Soğuk Savaş Sonrası Türk Dış Politikasının Genel Hatları | Ders |
4 | 1990'larda Türk-Yunan İlişkileri | Ders |
5 | 1990'larda Türkiye-İsrail İlişkileri | Ders |
6 | 1990'larda Türkiye-Suriye İlişkileri | Ders |
7 | 1990'larda Türkiye-Mısır İlişkileri | Ders |
8 | 1990'larda Türkiye'nin Bölge Ülkeleri İle İlişkileri (İran-Irak-Ermenistan-Azerbaycan) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | 2000'lerde AK Parti İktidarlarının Dış Politika Anlayışı | Ders |
10 | Türkiye'nin Kıbrıs Sorununa Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Türkiye'nin Filistin Sorununa Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Türkiye'nin Azerbaycan-Ermenistan Çatışmasına Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Türkiye'nin Arap Baharına Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Türk Dış Politikasındaki Güncel Sorunların Tartışılması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dış politika stratejilerini günümüz ve yakın dönem politikalarını dikkate alarak test edebilecektir. Devletlerin dış politik hedeflerini Türkiye ve bölge ülkeleri örneğinde tartışabilir | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Soğuk Savaş öncesi dış politika yaklaşımını Soğuk Savaş sonrası dönemle karşılaştırabilir. | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
1990'lardaki dış politika anlayışını 2000'ler ile kıyaslayabilir. | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Temel dış politika sorunlarını analiz edebilir. | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dış politika stratejilerini günümüz ve yakın dönem politikalarını dikkate alarak test edebilecektir. Devletlerin dış politik hedeflerini Türkiye ve bölge ülkeleri örneğinde tartışabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Soğuk Savaş öncesi dış politika yaklaşımını Soğuk Savaş sonrası dönemle karşılaştırabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
1990'lardaki dış politika anlayışını 2000'ler ile kıyaslayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Temel dış politika sorunlarını analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |