Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Metin Tahlilleri | MOS119 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün/Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Önder GÜRSEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin temel amacı edebi metinlerin (roman, hikâye, şiir) incelenmesi ve çözümlenmesi hakkında bilgi vermektir. Öğrencilere metin tahlil yöntemlerini açıklanarak, öğrencilerin bu yöntemleri karşılaştıkları metinlerde yetkinlikle uygulayabilmesini sağlamak amaçlanmaktadır. Böylelikle öğrencilerin muhatap oldukları metinlere yaklaşırken bilimsel ve sanatsal yöntemleri kullanmalarını, bilinçli, farklı ve özgün bakış açıları geliştirmelerini sağlamak hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Edebi metin nedir? Metin (roman, hikaye, şiir) tahlil yöntemleri. Uygulamalı roman, hikaye ve şiir tahlilleri. |
Ders Kaynakları |
Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2014
İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş-1 Şiir, Akçağ Yay.,İstanbul, 2015 Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri-I Tanzimattan Cumhuriyet’e, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2015 Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri-II, Cumhuriyet Devri Türk Şiiri, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2011 İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş-2 Hikâye-Roman-Tiyatro, Akçağ Yay. İstanbul, 2009 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 12 | 2 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 55 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgi verilmesi | Ders |
2 | Edebi metin türleri | |
3 | Anlatıya dayalı metinlerin tahlil yöntemlerinin anlatılması | Ders |
4 | Metin tahlili ve Edebi tenkit | |
8 | Roman tahlili | Ders |
8 | Roman tahlili | Ders |
8 | Roman tahlili | Ders |
8 | Roman tahlili | Ders |
10 | Hikâye Tahlili | Ders |
10 | Hikâye Tahlili | Ders |
11 | Hikâye Tahlili | Ders |
12 | Şiir Tahlil Yöntemlerinin anlatılması | Ders |
13 | Şiir Tahlili | |
13 | Şiir Tahlili |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Metin tahlil yöntemlerinin tarihi gelişimini ve alanla ilgili terimleri | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Edebi metin tahlilinin metne yaklaşımdaki önemini | |||
Metin tahlilinde başvurulması gereken ilgili kaynakları | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Edebi Metin Tahlilinin metodolojisini | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Metin tahlil yöntemlerinin tarihi gelişimini ve alanla ilgili terimleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Edebi metin tahlilinin metne yaklaşımdaki önemini | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Metin tahlilinde başvurulması gereken ilgili kaynakları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Edebi Metin Tahlilinin metodolojisini | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |