Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mali Tablolar Analizi | MUH220 | 3 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, uygulama |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Murat DÜZER |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletmelerde kullanılan mali tabloları belirlenen standartlara göre düzenleme, düzenlenen bu tabloların analizi ve analizde kullanılan tekniklerin uygulanabilmesidir. Ayrıca mali analiz sonuçlarına göre işletmenin mevcut durumunu ve gelişme eğiliminin yorumlanması. Bu durumu bilgisayar ortamında mali analiz tekniklerine uygulayarak işletmenin durumunu anlaşılırlığını daha kolay hale getirmektir. Mali analiz bilgilerini yöneticiler, ortaklar ve kredi kuruluşları için ne kadar önemli olduğu vurgulanarak dersin öğrencilere kazandırılması |
Ders İçeriği |
Mali analiz tekniklerini kullanarak işletmelerin mali analizini yapabilmeleri ve gelişme sürecini yorumlayabilme yeteneği kazandırmak |
Ders Kaynakları |
Bektöre Sabri, Çömlekçi Ferruh, Sözbilir Halim(2002)Mali Tablolar Analizi, Eskişehir Birlik Ofset
Mali Tablolar Analizi, Adem ÇABUK - İbrahim LAZOL, Ekin Yayınevi, 2018 Nejat Tenker, Nalan Akdoğan (2007), Finansal Tablolar ve Mali Analiz Teknikleri, Ankara, Gazi Kitabevi Öztin AKGÜÇ (2006)Mali Tablolar Analizi, İstanbul, Arayış yayınları Şerafettin Sevim (2008), Mali Tablolar Analizi, Kütahya, DPÜ Yayınları Mali Tablolar Analizi, Mustafa SAVCI, Ekin Yayınevi, 2017 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2007 - 2008 2008 - 2009 2006 - 2007 2004 - 2005 2005 - 2006 2003 - 2004 1995 - 1996 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2002 - 2003 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 117 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletmelerde Finansal Yönetimin Tanımı ve Önemi. Finans Yöneticisinin Amaçları ve Görevleri. Finansal Yönetim Fonksiyonlarının Tanımı | |
2 | Mali Tablo Çeşitleri – Mali Tabloların Belirlenen Standartlara Göre Düzenlenmesi | |
3 | Bilanço ve Gelir Tablosu | |
4 | Finansal Analizin Tanımı ve Önemi, Finansal Analiz Yöntemleri | |
5 | Likidite Oranları - Örnek-Uygulama ve Yorumlama | |
6 | Mali yapı ( Kaldıraç ) Oranları - Örnek: Uygulama ve Yorumlama | |
7 | Faaliyet Oranları - Örnek: Uygulama ve Yorumlama | |
8 | Kârlılık Oranları - Örnek: Uygulama ve Yorumlama | |
9 | Dikey Yüzdeler - Örnek: Uygulama ve Yorumlama | |
10 | Trend (Eğilim) Yüzdeleri Yöntemi - Örnek: Uygulama ve Yorumlama | |
11 | Karşılaştırmalı Tablolar Yöntemi - Örnek: Uygulama ve Yorumlama | |
12 | Nakit Akım Tablosu - Örnek: Uygulama ve Yorumlama | |
12 | Nakit Akım Tablosu - Örnek: Uygulama ve Yorumlama | |
14 | Özkaynaklar Değişim Tablosu - Örnek: Uygulama ve Yorumlama |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmelerde kullanılan mali tabloları belirlenen standartlara göre düzenleyebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Mali analizlerde kullanılan teknikleri uygulayabilir, sonuçları yorumlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
işletmelerin mali tablolarını inceler, hesaplar, yorumlar ve raporlar halinde sunabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde kullanılan mali tabloları belirlenen standartlara göre düzenleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mali analizlerde kullanılan teknikleri uygulayabilir, sonuçları yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
işletmelerin mali tablolarını inceler, hesaplar, yorumlar ve raporlar halinde sunabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |