Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Borçlar Hukuku | MUH251 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Emrah DEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Türk Borçlar Hukukunun temel kavramları, borç ilişkileri ve borcun kaynakları hakkında bilgi sahibi olmalarıdır. Borçlar hukukunun temel konularından biri olan sözleşme kavramını, en sık uygulama alanı bulan sözleşmeleri inceler. |
Ders İçeriği |
Türk Borçlar Hukukunun temel kavramları ve genel hükümleri, hukukî işlemler, temsil, haksız fiiller, sebepsiz zenginleşme; özel borç ilişkileri ve Borçlar Kanunu'nda düzenlenen sözleşme tipleri, sözleşme özgürlüğü prensibi, kanunda düzenlenmeyen sözleşme tipleri. |
Ders Kaynakları |
Oğuzman, M. Kemal/ Öz, M. Turgut, Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, C. 1, 20. Bası, İstanbul, 2022.
Oğuzman, M. Kemal/ Öz, M. Turgut, Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, C. 2, 17. Bası, İstanbul, 2022. Eren, Fikret, Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, 27. Baskı, Ankara, 2022. Eren, Fikret, Borçlar Hukuku: Özel Hükümler, 10. Baskı, Ankara, 2022. Kılıçoğlu, Ahmet M., Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, 26. Bası, Ankara, 2022. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2006 - 2007 2005 - 2006 2007 - 2008 2008 - 2009 2003 - 2004 2004 - 2005 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2001 - 2002 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Borçlar Hukuku'nun konusu, temel kavramlar ve diğer hukuk dalları ile olan ilişkisi | Ders |
2 | Borç ve borç ilişkileri, borcun kaynakları | Ders |
3 | Sözleşmeden kaynaklanan borç ilişkileri | Ders |
4 | Haksız fiilden kaynaklanan borç ilişkileri | Ders |
5 | Sebepsiz zenginleşmeden kaynaklanan borç ilişkileri | Ders |
6 | Borç ilişkisinin hükümleri, borcun ifası ve temerrüt | Ders |
7 | Borç ilişkilerinde özel durumlar | Ders |
8 | Satış Sözleşmesi | Ders |
9 | Mal Değişim Sözleşmesi, Bağışlama Sözleşmesi | Ders |
10 | Kiralama Sözleşmesi | Ders |
11 | Ödünç Sözleşmesi, Hizmet Sözleşmesi | Ders |
12 | Eser Sözleşmesi, Yayım Sözleşmesi, Vekâlet İlişkileri | Ders |
13 | Havale Sözleşmesi, Saklama Sözleşmesi | Ders |
14 | Kefalet Sözleşmesi, Ölünceye Kadar Bakma Sözleşmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Borç ilişkisinin unsurları, borcun kaynakları ve sorumluluk kavramlarını kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Borç ilişkisinin sona ermesi hallerini, borcun ifası veya temerrüdüne bağlanan sonuçları kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sözleşme tiplerini ve unsurlarını ayrıntılı bir biçimde öğrenebilir, ayırt edebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Borç ilişkisinin unsurları, borcun kaynakları ve sorumluluk kavramlarını kavrayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Borç ilişkisinin sona ermesi hallerini, borcun ifası veya temerrüdüne bağlanan sonuçları kavrayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sözleşme tiplerini ve unsurlarını ayrıntılı bir biçimde öğrenebilir, ayırt edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |