Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Muhasebe Standartları | MUH257 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Bahadır KAVAS |
Ders Veren | |
Amaç |
Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri (GAAP), Uluslararası Muhasebe (IAS) ve Finansal Raporlama Standartları (IFRS) ile Türk Muhasebe (TMS) ve Finansal Raporlama Standartları (TFRS) hakkında teorik ve pratik bilgilerin verilmesi |
Ders İçeriği |
Muhasebe Standartlarının Tanımı ve Önemi: Türk Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları / Kavramsal Çerçeve / TMS 1: Finansal Tabloların Sunuluşu / TMS 2: Stoklar / TMS 7: Nakit Akış Tablosu / TMS 8: Muhasebe Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar / TMS 12: Gelir Vergileri / TMS 16: Maddi Duran Varlıklar / TMS 18: Hasılat / TMS 21: Kur Değişiminin Etkileri / TMS 23: Borçlanma Maliyetleri / TMS 29: Yüksek Enflasyon Dönemlerinde Finansal Raporlama / TMS 36: Varlıklarda Değer Düşüklüğü / TMS 38: Maddi Olmayan Duran Varlıklar |
Ders Kaynakları |
Türkiye Finansal Raporlama Standartları Uygulamaları (Prof. Dr. Gürbüz Gökçen, Prof. Dr. Başak Ataman, Prof. Dr. Cemal Çakıcı)
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Muhasebe standartlarının tanımı, önemi ve kapsamı; Türk Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartlarının kavramsal çerçevesi | |
2 | TMS 1: Finansal Tabloların Sunumu | |
3 | TMS 7: Nakit Akış Tablosu | |
4 | TMS 2: Stoklar | |
5 | TMS 8: Muhasebe Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar | |
6 | TMS 12: Gelir Vergileri | |
7 | TMS 16: Maddi Duran Varlıklar | |
8 | Ara sınav,TMS 16 maddi duran varlıklar | |
9 | TMS 18: Hasılat | |
10 | TMS 21: Kur Değişiminin Etkileri | |
11 | TMS 23: Borçlanma Maliyetleri | |
12 | TMS 34: Ara Dönem Finansal Raporlama | |
13 | TMS 36: Varlıklarda Değer Düşüklüğü | |
14 | TMS 38: Maddi Olmayan Duran Varlıklar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Finansal raporlama standartlarını mali analiz amacıyla etkin kullanabilmesi beklenir. | |||
Muhasebe standartları ışığında mali tabloları yorumlayabilmesi beklenir. | |||
Ulusal ve uluslararası muhasebe mevzuatına hakim olması beklenir. | |||
Özel muhasebe problemlerine geçerli mevzuat çerçevesinde çözüm üretebilmesi beklenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Finansal raporlama standartlarını mali analiz amacıyla etkin kullanabilmesi beklenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Muhasebe standartları ışığında mali tabloları yorumlayabilmesi beklenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ulusal ve uluslararası muhasebe mevzuatına hakim olması beklenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özel muhasebe problemlerine geçerli mevzuat çerçevesinde çözüm üretebilmesi beklenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |