Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektrik Tesisat Planları | ELE225 | 3 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Gösteri, Alan Gezisi, Rapor Hazırlama, Proje Çizimi, Soru-Yanıt, Grup Çalışması |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Figen YAMIK |
Ders Veren | Öğr. Gör. Abdurrahman BİÇER |
Amaç |
Bu derste öğrencinin Elektrik tesisat proje çalışmaları, planlama, keşif yapma, sözleşme ve şartname hazırlama yeterlikleri kazanması amaçlanmaktadır |
Ders İçeriği |
Bu derste öğrenciler Elektrik iç tesisat projelerindeki hesaplamaları yapar, çizer, projeyi yorumlar, okur, anlar. |
Ders Kaynakları |
Elektrik Tesisat Projesi Meslek Resmi
Konuyla ilgili videolar Çeşitli Mimari Planlar Çeşitli Elektrik Projeleri Elektrik Tesisat Projesi Meslek Resmi Konuyla ilgili videolar Çeşitli Mimari Planlar Çeşitli Elektrik Projeleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 4 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 1 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 13 | 65 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 6 | 1 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Elektrik Tesisat Projesi nedir? Neden çizilir? | Ders |
2 | Aydınlatma, Işık Akısı, Parlaklık nedir? Bir bina içi ve dışı için önemi nedir? Aydınlatma yöntemleri nelerdir? Avantaj ne dezavantajları nelerdir? | Ders |
3 | Bir tesisat projesinde kullanılan temel malzemeler nelerdir? Elektrik İç Tesisler Yönetmeliği nedir? Nasıl uygulanır? | Ders Vaka Çalışması Gösterim |
4 | Örnek mimari bir plan için aydınlatma hesabı yapılır. Lamba sayısı, türü ve gücü belirlenir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
5 | Dönem sonu projesi olarak değerlendirilecek çalışma öğrencilere duyurulur. Projede olması istenenler, projenin aşamalarının teslim tarihleri ve not kriterleri öğrencilere duyurulur. | Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Bir Elektrik Projesi nasıl çizilir? Çizim yapılırken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Uygulanması gereken yönetmelik maddeleri hangileridir? | Ders Gösterim Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması |
7 | Bir Elektrik Projesinde aydınlatma linyesi nasıl çizilir? Uygulanması gereken yönetmelik maddeleri hangileridir? | Ders Gösterim Grup Çalışması Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Dönem sonu projesi olarak verilen projenin aydınlatma hesabı değerlendirmeleri öğrenciyle paylaşılır, öğrencinin eksikleri değerlendirilir. | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Dönem sonu projesi olarak verilen projenin 1.kısmı değerlendirilir ve öğrencilere bilgi verilir. | Ders Gösterim İnceleme / Anket Çalışması |
10 | Gerilim düşümü hesabı anlatılır. Sınıf içi proje çalışmasının gerilim düşümü hesaplaması yapılır. | Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
11 | Dönem sonu projesinin 2.kısmı değerlendirilir ve öğrencilere bilgi verilir. | Ders İnceleme / Anket Çalışması |
12 | Elektrik Projesi kolon şeması nedir? Neden hazırlanır? | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
13 | Elektrik Projesinde malzeme listesi nedir? Neden ve nasıl hazırlanır? | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
14 | Elektrik Projesinde keşif özeti nedir? Neden ve nasıl hazırlanır? | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektrik tesisat projelerinde kullanılan sembolleri, kullanılan kısaltmaları okur, yorumlar. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Elektrik tesisat projelerinde aydınlatma hesabını yapar, projeyi çizer. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Elektrik tesisat projelerinde kolon şemasını çizer, gerilim düşümü hesabını yapar, malzeme listesini ve keşif özetini hazırlar. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Elektrik iç tesisler yönetmeliğini bilir ve projede uygular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrik tesisat projelerinde kullanılan sembolleri, kullanılan kısaltmaları okur, yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektrik tesisat projelerinde aydınlatma hesabını yapar, projeyi çizer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektrik tesisat projelerinde kolon şemasını çizer, gerilim düşümü hesabını yapar, malzeme listesini ve keşif özetini hazırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektrik iç tesisler yönetmeliğini bilir ve projede uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |