Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektrik Bakım Arıza | ELO202 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abdurrahman BİÇER |
Ders Veren | |
Amaç |
Elektrik-Elektronik sistemlerde arıza uyarı sistemlerini tanımak ve gerekli bakım onarım işlerini yapabilmek. |
Ders İçeriği |
Bakım arıza ile ilgili temel kavramlar ve kullanılan ölçü aletleri. Arıza bulmada güvenli çalışma yöntemleri.Arıza bulma ve gidermede kullanılan akış diyagramları. |
Ders Kaynakları |
2. Mustafa Bayram, “Elektrik Tesislerinde Topraklama”, Birsen Yayınevi (2000)
1. M. Engin Yücel, “Endüstriyel Tesislerde Elektrik Kuvvet ve Kontrol Sistemleri”, Altıncıoğlu Matbaası, (1997) 3. Ali Yücel Uyarel, “Arıza Bulma Teknikleri”, MEB Yayınları (1995) Ders Notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bakım işlemleri. | |
2 | Bakım İşlemleri. | Ders |
3 | Bakım İşlemleri | |
2 | Bakım İşlemleri. | Ders |
5 | Arıza bulma. | |
5 | Arıza bulma. | |
5 | Arıza bulma. | |
8 | Arasınav | |
9 | Arıza bulma | Ders |
9 | Arıza bulma | Ders |
12 | Onarım ve servis. | Ders |
12 | Onarım ve servis. | Ders |
12 | Onarım ve servis. | Ders |
12 | Onarım ve servis. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bakım faaliyetlerinin yürütülmesinin üretim ve işletme açısından önemini ifade edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Elektrik-Elektronik devre elemanları(komponentler),makine,tesis ve sistemlerde belirlenmiş arızaların giderilmesinde yapılan işlemleri açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bir makine veya sistemde mümkün olan en kısa sürede arızanın bulunmasını ve henüz arıza oluşmadan önlenmesinin yöntemlerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bakım faaliyetlerinin yürütülmesinin üretim ve işletme açısından önemini ifade edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektrik-Elektronik devre elemanları(komponentler),makine,tesis ve sistemlerde belirlenmiş arızaların giderilmesinde yapılan işlemleri açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir makine veya sistemde mümkün olan en kısa sürede arızanın bulunmasını ve henüz arıza oluşmadan önlenmesinin yöntemlerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |