Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Jeotermal Enerji | ENE217 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. İlker TOSUN |
Ders Veren | |
Amaç |
Jeotermal enerjinin potansiyeli ve kullanım olanakları hakkında temel bilgiler vermek. |
Ders İçeriği |
Jeotermal enerjinin kaynağı ve jeotermal sistemlerin tiplerinin tanımı. Jeotermal enerji arama yöntemleri. Jeotermal sondaj teknikleri. Jeotermal kuyularda üretim ölçmeleri. Jeotermal enerjinin çevre etkileri. Jeotermal sularda çökelme. Jeotermal enerjinin doğrudan ve dolaylı kullanımı. Elektrik enerjisinin üretildiği dolaylı kullanımda uygulanan çevrimler. Doğrudan kullanımda uygulanan çevrimler. Jeotermal enerjinin pazarlanması ve ekonomisi. |
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 6 | 2 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 13 | 39 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Enerji nedir? Enerji çeşitleri ve jeotermal enerji | |
2 | Jeotermal enerji nedir? Jeotermal enerjinin tarihçesi | |
3 | Türkiye ve Avrupa'daki jeotermal enerji potansiyeli | |
4 | Jeotermal kaynakların sınıflandırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Jeotermal enerjinin kullanım alanları | |
6 | Türkiye'nin mevcut jeotermal enerji durumu | |
7 | Jeotermal sistemlerin çeşitleri | |
9 | Jeotermal enerjiden elektrik üretimi | |
10 | Jeotermal enerji ile konut ısıtma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Jeotermal enerjinin farklı alanlarda kullanımı | |
12 | Jeotermal kuyularda reenjeksiyon çalışmaları | |
13 | 4 bölgemizde bulunan jeotermal enerji ile ilgili sunum | |
14 | 3 bölgemizde bulunan jeotermal enerji ile ilgili sunum |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye'nin mevcut jeotermal enerji durumunu ve kullanım alanlarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Jeotermal kaynakların sınıflandırılmasını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Jeotermal enerjinin önemini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Jeotermal enerjiden elektrik üretimini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'nin mevcut jeotermal enerji durumunu ve kullanım alanlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Jeotermal kaynakların sınıflandırılmasını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Jeotermal enerjinin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Jeotermal enerjiden elektrik üretimini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |