Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Enerji, Çevre ve Hukuk | ENE234 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. İlker TOSUN |
Ders Veren | |
Amaç |
Çevre kavramı açısından hukuka dair temel kavramları ve prensipleri öğretmek ve çevre konusunda yürürlükte bulunan kanun, yönetmelik, tüzük vb. çevre mevzuatı hakkında ve bunların uygulamalarına ait hükümlerine de değinerek bilgi sahibi olmak. |
Ders İçeriği |
Dünyadaki ve Türkiye’deki çevrecilik akımları, çevre yönetimi ve örgütlenme, dünyada kabul gören çevre politikaları ve Türkiye’deki çevre politikaları ile mevcut çevre mevzuatı. |
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 6 | 2 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 13 | 39 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Enerji birimleri ve çevrim katsayıları | |
2 | Çevre ve çevre kirliliği | |
3 | Türk hukukunda çevre hakkı | |
4 | Çevre kanunu | |
5 | Çevre sorunları | |
6 | Enerji kaynakları | |
7 | Enerji ve çevre | |
8 | Ara sınav- Türkiye'nin enerji durumu | |
9 | Türkiye'nin enerji durumu | |
10 | İklim değişikliği ve etkileri | |
11 | İklim değişikliği ile mücadele | |
12 | Küresel ısınma ve sera etkisi | |
13 | Elektrik santrallerin çevreye olan etkileri | |
14 | Elektrik santrallerin çevreye olan etkileri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektrik santrallerin çevreye etkilerini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İklim değişikliğine neden olan etkenleri kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çevre ve çevri kirliliğini oluşturan etmenleri açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çevre hukuku alanında, Türkiye'deki güncel değişiklikleri ve etkilerini açıklar ve eleştirel bakış açısı oluşturabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Küresel ısınmayı kavrar ve etkilerini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrik santrallerin çevreye etkilerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İklim değişikliğine neden olan etkenleri kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre ve çevri kirliliğini oluşturan etmenleri açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre hukuku alanında, Türkiye'deki güncel değişiklikleri ve etkilerini açıklar ve eleştirel bakış açısı oluşturabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küresel ısınmayı kavrar ve etkilerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |