Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Endüstriyel Kontrol ve Elemanları | ELE216 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Alper UYGUN |
Ders Veren | |
Amaç |
Endüstriyel uygulamalarda karşılan çoğu kez elektriksel olmayan bir sistemin kontrolünde kullanılan elektronik devreler incelenmektedir. Ayrıca elektriksel olmayan büyüklüklerin kontrolü söz konusu olduğundan algılayıcılara da yer verilmiştir. |
Ders İçeriği |
Endüstriyel Elektronikte Kullanılan Devre Elemanları, Güç Elektroniği. Güç Elektroniği Uygulamaları, Motor Hız Kontrolu, Endüksiyonla Istma ve Eritme, Algılayıcılar, Denetleyiciler. |
Ders Kaynakları |
Cihaz Teknolojisi 1,2,3,4,5 (M.E.B.)
GÜRDAL DOÇ.DR. OSMAN (2000)ALGILAYICILAR VE DÖNÜŞTÜRÜCÜLER.Ankara:NOBEL YAYIN DAĞITIM Hoft, R., Semiconductor Power Electronics, Van Nostrand Reinhold Rashid, M.H.; SPICE for Circuits and Electronics Using Pspice, Prentice Hall Timothy J. Maloney, Modern Industrial Electronics,Prentice Hal |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,47 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Endüstriyel Elektronikte kullanılan devre elemenları: Röle, Opto-elektronik Elemanlar | |
3 | Transformatörlü DA dönüstürücüleri: Alçaltıcı dönüştürücü, Yükseltici dönüştürücü DA – AA dönüstürücüleri | |
4 | Güç elektronigi uygulamaları: Motor hız kornolu-Dogru Akım Motoru | |
5 | Motor hız kornolu-Senkron Motor Asenkron Motor, | |
6 | Motor hız kornolu-Step Motoru Endüksiyonla ısıtma ve eritme | |
7 | Algılayıcılar: Sıcaklık, Basınç, Seviye v.s. algılayıcıları. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Aç-kapa denetimi ve uygulamaları | |
10 | Denetleyiciler: Oransal (P), Oransal-İntegral (PI ), Oransal-Türevsel (PD ), Aç-Kapa denetleyici | |
11 | Kontrol laboratuvarında uygulaması | |
12 | Kalıcı durum hatası | |
13 | Kararlılık analizi | |
14 | Laboratuvar uygulamalı sınavı ve deney uygulama raporlarının değerlendirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler endüstriyel elektronikte sık kullanılan devrelerin çalışmasını açıklayabilecek ve tasarlayabileceklerdi | |||
Öğrenciler kazandıkları elektronik altyapısını endüstriyel sistemlerde kullanılabilirler. | |||
Öğrenciler endüstriyel elektronik hakkında genel bir bilgi sahibi olurlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler endüstriyel elektronikte sık kullanılan devrelerin çalışmasını açıklayabilecek ve tasarlayabileceklerdi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler kazandıkları elektronik altyapısını endüstriyel sistemlerde kullanılabilirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler endüstriyel elektronik hakkında genel bir bilgi sahibi olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |