Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hidrolik ve Pnömatik Sistemler | MAK240 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abide Banu GÜNDÜZ ALTIOKKA |
Ders Veren | |
Amaç |
Akışkanlar mekaniği ile ilgili temel kavramlar ile hidrostatik ve hidrodinamik ilkelerini kavrayabilme. Hidrolik ve pnömatik kontrol sistemlerinin çalışma ilkelerini kavrayabilme ve bu kontrol sistemleri devrelerini düzenleyebilme. Verilen kriterlere uygun hidrolik pnömatik devreleri kurabilme. |
Ders İçeriği |
Hidroliğin temel ilkeleri, Hidrolik elemanlanlar ve devreleri, Pnömatik elemanlar, Pnömatik devreler |
Ders Kaynakları |
[1]Küçük,Mehmet, "Hidrolik Pnomatik", MEB Yayınevi 2003
[2]M.Emin ZORKUN ''Hidrolik Kumanda Sistemleri''MEB Yayınevi 1979 Karacan.,İ., Pnomatik Kontrol Kartal.,F.,Hidrolik ve Pnömatik Özcan.,F.,Hidrolik Akışkan Gücü |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 1 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 12 | 24 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hidroliğin temel ilkeleri, Akışkanlar ile ilgili problem çözümleri | |
2 | Hidrolik devre elemanlarının sembollerinin tanıtılması | |
3 | Pompalar , Pompalarla ilgili uygulamalar | |
4 | Silindirler, silindirlerle ilgili uygulamalar | |
5 | Hidrolik motorlar, motorlarla ilgili uygulamalar | Problem Çözme Gösterim Sözlü Ders |
7 | Yön kontrol valfleri | Grup Çalışması Laboratuar Sözlü Ders |
7 | Yön kontrol valfleri | Grup Çalışması Laboratuar Sözlü Ders |
7 | Akış kontrol vaflleri | |
9 | Basınç kontrol vafleri | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
10 | Pnömatik sistemlerin çalışma prensipleri | Laboratuar Ders |
11 | Pnömatik devreler ve pnömatik devre dizaynı | Grup Çalışması Laboratuar Sözlü Ders |
12 | Pnömatik motorlar ve silindirler | Grup Çalışması Laboratuar Ders |
13 | Kompresörlerin çalışma prensipleri | |
14 | Pnömatik ve elektropnömatik valfler ve sembolleri | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hidroliğin temel ilkelerini kavrayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Yön kontrol valflerini tanıma ve kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Basınç kontrol vaflerinin işlevlerini kavrama | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü Ders | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma |
Pnömatik devreler ve Pnömatik valfleri tanıma ve kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hidrolik elemanlar ve devreleri tanıma | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim Laboratuar Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hidroliğin temel ilkelerini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yön kontrol valflerini tanıma ve kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Basınç kontrol vaflerinin işlevlerini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pnömatik devreler ve Pnömatik valfleri tanıma ve kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hidrolik elemanlar ve devreleri tanıma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |