Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Girişimcilik | MOS102 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Özlem AĞDAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Gelecekte işletmelerde yönetici olarak görev alacak ya da tek başına girişimcilik faaliyetinde bulunacak öğrencilere yönelik girişimciliğin temel hususlarını genel hatlarıyla öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. |
Ders Kaynakları |
Seyfi TOP, Girişimcilik Keşif Süreci, Beta Yayınevi
Girişimcilik;Teori, Süreç ve Uygulama, Serpil DÖM TOMAK, Detay Yayıncılık, Ankara |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Girişimcilikte Temel Kavramlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | Kobi'lerin Arkasındaki İtici Güç: Girişimciler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Sözlü |
3 | Girişimcilikte Başarı Faktörleri ve Başarısızlık Nedenleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | İşletme Kuruluşu | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Kapasite Kullanımı ve Başabaş Noktası Analizi | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | İşletme Türleri | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Küçük ve Orta Büyüklükte İşletmeler (Kobi’ler) 1 | Ders |
8 | Ara sınav ve Küçük ve Orta Büyüklükte İşletmeler (Kobi’ler) 1 | Ders |
9 | Kobi’lerin Ekonomik ve Sosyal Sisteme Katkıları | Ders |
10 | Küçük İşletmelerde Yönetim İşlevi | Ders |
11 | Küçük İşletmelerde Üretim İşlevi | Ders |
12 | Küçük İşletmelerde Pazarlama İşlevi | Ders |
13 | Küçük İşletmelerde Finansman İşlevi | Ders |
14 | Küçük İşletmelere Destek Sağlayan Kuruluşlar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mesleki alanda girişimciliğin önemini kavrar. | |||
Girişimcinin kim olduğu ve kim olmadığını kavrar. | |||
Girişimcilik konusunun temel kavramlarını açıklar. | |||
Girişimci türlerini açıklar. | |||
Girişimcilerin karşılaşacakları sorunlar karşısında bilinç kazanır ve bu sorunlara çözüm arama yollarını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mesleki alanda girişimciliğin önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimcinin kim olduğu ve kim olmadığını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimcilik konusunun temel kavramlarını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimci türlerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimcilerin karşılaşacakları sorunlar karşısında bilinç kazanır ve bu sorunlara çözüm arama yollarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |