Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sayısal Elektronik | ELO103 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ali Riza GÜN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep KAYA |
Amaç |
Sayı sistemleri ve kodlamalar ile ilgili temel kavramları tanıtmak, Temel Lojik kapıları açıklamak, Lojik entegreleri tanıtmak, Karnough Haritalarını kullanarak sadeleştirme yapmasını öğretmek, bileşik devreleri detaylandırılarak / gruplandırarak bileşik devreleri tasarlama becerisini kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Analog ve sayısal kavramlarını tanıtmak, sayı sistemlerini açıklamak, kodlama ile ilgili kavramları vermek, Boolean Matematiği kurallarını açıklamak, Lojik kapı devrelerini tanıtarak kullanımlarını öğretmek, Bileşik lojik devrelerin tasarımını kavratmak. |
Ders Kaynakları |
Dijital elektronik (Mustafa YAĞIMLI , Feyzi AKAR)
Sayısal elektronik konularını içeren herhangi bir ders kitabı. Yayınlanmamış Sayısal Elektronik ders notları. (Öğr. Gör. Özcan TEMEL) YARDIMCI KİTAPLAR: 1. Mano, M.Morris. Sayısal Tasarım,M.E.B. Yayınları, 1997. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2007 - 2008 2006 - 2007 2008 - 2009 2003 - 2004 2005 - 2006 2004 - 2005 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 8 | 24 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 3 | 15 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders ve materyal tanıtımı. | |
2 | Sayı sistemlerinin anlatılması. | |
3 | İkilik, sekizlik ve onaltılık sayısı sistemlerinde matematiksel işlemler. | Problem Çözme Gösterim |
3 | İkilik, sekizlik ve onaltılık sayısı sistemlerinde matematiksel işlemler. | Problem Çözme Gösterim |
5 | Mantık kapılarının anlatılması. | |
6 | Mantık fonksiyonlarından devre çizimi ve çizilmiş bir devrenin mantık fonksiyonunun bulunması. | |
6 | Mantık fonksiyonlarından devre çizimi ve çizilmiş bir devrenin mantık fonksiyonunun bulunması. | |
8 | Arasınav. | |
9 | Boolean matematiği. | |
9 | Boolean matematiği. | |
11 | Karnaugh Haritası. | |
11 | Karnaugh Haritası. | |
13 | Bir problemin mantık fonksiyonunu çıkarmak ve sadeleştirmek. | Problem Çözme Gösterim |
13 | Bir problemin mantık fonksiyonunu çıkarmak ve sadeleştirmek. | Problem Çözme Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mantık kapıları ile yapılmış devreleri analiz eder. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Sayı sistemleri öğrenir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerinin öğrenir. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Mantık kapıları ile devre kurar. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerinde matematiksel işlem yapar. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mantık kapıları ile yapılmış devreleri analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sayı sistemleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerinin öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mantık kapıları ile devre kurar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerinde matematiksel işlem yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |