| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sayısal Elektronik | ELO103 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ELEKTRİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ali Riza GÜN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep KAYA |
| Amaç |
Sayı sistemleri ve kodlamalar ile ilgili temel kavramları tanıtmak, Temel Lojik kapıları açıklamak, Lojik entegreleri tanıtmak, Karnough Haritalarını kullanarak sadeleştirme yapmasını öğretmek, bileşik devreleri detaylandırılarak / gruplandırarak bileşik devreleri tasarlama becerisini kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
Analog ve sayısal kavramlarını tanıtmak, sayı sistemlerini açıklamak, kodlama ile ilgili kavramları vermek, Boolean Matematiği kurallarını açıklamak, Lojik kapı devrelerini tanıtarak kullanımlarını öğretmek, Bileşik lojik devrelerin tasarımını kavratmak. |
| Ders Kaynakları |
Dijital elektronik (Mustafa YAĞIMLI , Feyzi AKAR)
Sayısal elektronik konularını içeren herhangi bir ders kitabı. Yayınlanmamış Sayısal Elektronik ders notları. (Öğr. Gör. Özcan TEMEL) YARDIMCI KİTAPLAR: 1. Mano, M.Morris. Sayısal Tasarım,M.E.B. Yayınları, 1997. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2007 - 2008 2006 - 2007 2008 - 2009 2003 - 2004 2005 - 2006 2004 - 2005 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 6 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 113 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,43 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders ve materyal tanıtımı. | |
| 2 | Sayı sistemlerinin anlatılması. | |
| 3 | İkilik, sekizlik ve onaltılık sayısı sistemlerinde matematiksel işlemler. | Problem Çözme Gösterim |
| 3 | İkilik, sekizlik ve onaltılık sayısı sistemlerinde matematiksel işlemler. | Problem Çözme Gösterim |
| 5 | Mantık kapılarının anlatılması. | |
| 6 | Mantık fonksiyonlarından devre çizimi ve çizilmiş bir devrenin mantık fonksiyonunun bulunması. | Problem Çözme Gösterim |
| 6 | Mantık fonksiyonlarından devre çizimi ve çizilmiş bir devrenin mantık fonksiyonunun bulunması. | Problem Çözme Gösterim |
| 8 | Arasınav. | Problem Çözme |
| 9 | Boolean matematiği. | Gösterim |
| 9 | Boolean matematiği. | Gösterim |
| 11 | Karnaugh Haritası. | |
| 11 | Karnaugh Haritası. | |
| 14 | Bir problemin mantık fonksiyonunu çıkarmak ve sadeleştirmek. | Gösterim |
| 14 | Bir problemin mantık fonksiyonunu çıkarmak ve sadeleştirmek. | Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Mantık kapıları ile yapılmış devreleri analiz eder. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Sayı sistemleri öğrenir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerinin öğrenir. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Mantık kapıları ile devre kurar. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerinde matematiksel işlem yapar. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mantık kapıları ile yapılmış devreleri analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 4 | 2 | ;
| Sayı sistemleri öğrenir. | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 | ;
| İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerinin öğrenir. | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | ;
| Mantık kapıları ile devre kurar. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 4 | 2 | ;
| İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerinde matematiksel işlem yapar. | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 4,4 | 5 | 4,6 | 2 | 3,8 | 5 | 4 | 4,4 | 1 | 2,4 | 3,6 | 2 |