Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ticari Belgeler | MUH114 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Betül İNAM |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrenciye, ticari hayatta sektörleri ve sektörlere göre belgeleri tanıyabilme, belge üretebilme ve yönetebilme yeterlikleri kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Ticari hayatta kullanılan belge ve dökümanların tanınması, hazırlanması, hukuki prosedürlerin öğrenilmesi. |
Ders Kaynakları |
VUK, TTK, www.gib.gov.tr
Adem YILDIRIM (2020), Muhasebe ve Vergi Uygulamalarında Belgeler, Ekin Kitabevi Bursa |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 8 | 8 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 8 | 8 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Muhasebe ve Hukukta Belgenin yeri | Sözlü |
2 | Fatura | Sözlü |
3 | İrsaliye, İrsaliyeli-Fatura | Sözlü |
4 | Fatura, İrsaliye, İrsaliyeli-Fatura uygulamaları | Sözlü |
5 | e-fatura, e-arşiv fatura, e-irsaliye | Sözlü |
6 | e-fatura, e-arşiv fatura, e-irsaliye uygulamaları | Sözlü |
7 | Yazar Kasa Fişi, Perakende Satış Fişi, Giriş-Yolcu Taşıma Biletleri | Sözlü |
8 | Gider Pusuları, Serbest Meslek Makbuzu | Sözlü |
9 | Gider Pusuları, Serbest Meslek Makbuzu Uygulamaları | Sözlü |
10 | Müstahsil Makbuzu | Sözlü |
11 | Müstahsil Makbuzu Uygulamaları | Sözlü |
12 | Ücret Bordrosu ve Uygulaması | Sözlü |
13 | Çek, Senet ve Poliçe | Sözlü |
13 | Çek, Senet ve Poliçe | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Muhasebe ve Hukukta Belgenin önemini kavramak | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Fatura, İrsaliye, e-fatura, e-arşiv fatura arasındaki farkları öğrenmek | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Ücret Bordrosu düzenlemesini ve hukuki çerçevesini öğrenmek | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Çek ve Senet arasındaki farklılıklarını kavramak | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Vergi Usul Kanunu'nda yer alan diğer ticari belgeler konusunda bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Muhasebe ve Hukukta Belgenin önemini kavramak | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 |
Fatura, İrsaliye, e-fatura, e-arşiv fatura arasındaki farkları öğrenmek | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 |
Ücret Bordrosu düzenlemesini ve hukuki çerçevesini öğrenmek | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 |
Çek ve Senet arasındaki farklılıklarını kavramak | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 |
Vergi Usul Kanunu'nda yer alan diğer ticari belgeler konusunda bilgi sahibi olmak | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 |