Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yönetim ve Organizasyon | İŞL110 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Önder GÜRSEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Global çevrede faaliyet gösteren işletmelerin, sürdürülebilir başarı elde etmelerine fayda sağlayan yönetim disiplinin önemini ortaya koymaktır. Yönetim ve organizasyon ile ilgili süreçlerin nasıl yönetilmesi gerektiği, sistem içindeki uyum, davranış biçimleri ve yaklaşımları ele alarak, olası sorunları etkin şekilde çözüme kavuşturmada yönetim biliminin etkili kullanımının açıklanmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik , neo klasik ve modern yönetim teorileri ile yönetimin fonksiyonları ve yönetim süreçlerini kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
YÖNETİM VE ORGANİZASYON-I-Ed.: Prof. Dr. Celil Koparal
YÖNETİM VE ORGANİZASYON-I-Ed.: Prof. Dr. Celil Koparal Genç, N. (2008). Yönetim ve Organizasyon (Meslek Yüksek Okulları İçin), 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık. Sökmen, A. (2010). Yönetim ve Organizasyon, 1. Baskı, Detay Yayıncılık. Ertürk, M. (2009). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, 1. Baskı, Beta Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yönetim Kavramı | |
2 | Yönetim: Temel kavramlar, işletmeler için önemi | Tartışmalı Ders |
3 | Yönetim kavramını benzer kavramlarla karşılaştırma. | Beyin Fırtınası |
4 | Yöneticilerin Temel Özellikleri | Tartışmalı Ders |
5 | Yönetim sistemi: Özellikleri, İşletmeler için önemi | Tartışmalı Ders |
6 | Organizasyon kavramı: Özellikleri, İlkeleri, Organizasyon süreci | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Yönetim Fonksiyonları | Tartışmalı Ders |
8 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi: Klasik Dönem | Tartışmalı Ders |
9 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi: Neo-Klasik Dönem | Tartışmalı Ders |
10 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi: Modern Dönem | Tartışmalı Ders |
11 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi: Post-Modern Dönem | Tartışmalı Ders |
12 | Organizasyon ve Organizasyon Yapıları Yetki, Güç, Liderlik | Tartışmalı Ders |
13 | Yönetimde güncel konular | Tartışmalı Ders |
13 | Güncel yönetim teknikleri ve uygulamaları | Tartışmalı Ders |
14 | Örnek olay çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yönetici kavramını anlamak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yönetim kavramını anlamak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Liderlik, yetki ve güç kavramlarını anlamak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yönetimin işlevlerini anlamak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Örgüt yapılarını ve oluşumlarını anlamak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yönetici kavramını anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetim kavramını anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Liderlik, yetki ve güç kavramlarını anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetimin işlevlerini anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgüt yapılarını ve oluşumlarını anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |