EN
  • Anasayfa
  • MCS200 Mesleki Çalışma ve Seminer (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MCS200 - Mesleki Çalışma ve Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki Çalışma ve Seminer MCS200 4 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ayhan GÜVEN
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin bilimsel araştırma ve sunum yapma yöntemleri konusunda bilgilendirilmeleri. Özellikle muhasebe alanında araştırma yapmaları amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Belirli Araştırma Konuları Belirlenerek Öğrencileri Araştırmaya Teşvik Edici Çalışmaların Yaptırılması

Ders Kaynakları ŞENER BÜYÜKÖZTÜRK, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, 2017
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Araştırma konularının seçimi
2 araştırma konularının seçimi
3 araştırma yöntem ve teknikleri
3 araştırma yöntem ve teknikleri
5 kaynak taraması
6 araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi
7 Araştırma sonuçlarının bilimsel rapor haline dönüştürülmesi
8 Hazırlanan çalışmanın sunumu
13 hazırlanan çalışmanın sunumu Seminer
13 hazırlanan çalışmanın sunumu Seminer
13 hazırlanan çalışmanın sunumu Seminer
13 hazırlanan çalışmanın sunumu Seminer
13 hazırlanan çalışmanın sunumu Seminer
13 hazırlanan çalışmanın sunumu Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yaptığı araştırmayı sözlü olarak sunabilir Sunum / Seminer Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Yaptığı araştırmayı bilimsel rapor haline dönüştürebilir Sunum / Seminer Seminer İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Alanıyla ilgili araştırma yapmayı bilir Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Yaptığı araştırmayı sözlü olarak sunabilir 5 5 5 5 1 1 4 3 1 4 4 3 5
Yaptığı araştırmayı bilimsel rapor haline dönüştürebilir 5 5 5 5 1 1 4 3 1 4 4 3 5
Alanıyla ilgili araştırma yapmayı bilir 5 5 5 5 1 1 4 3 1 4 4 3 5