Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi | DIS242 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | DIŞ TİCARET |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü ve görsel anlatım, uygulama, soru-cevap, tartışma, örnek olay incelme |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tufan YAYLA |
Ders Veren | |
Amaç |
Ders kapsamında öğrencilere girişimcilik ve iş kurma faaliyetlerine yönelik teorik bilgiler verilmekte, iş planı oluşturma ve iş kurma süreci girişimcilerin deneyimleri doğrultusunda ele alınmakta; ekonomik, hukuki, mali, psikolojik, sosyal ve kültürel bir olgu olan girişimcilik kavramının irdelenmesi ve yaratıcı düşüncenin desteklenmesi, öğrencilerin girişimcilik kapasitelerinin ortaya çıkartılması veya artırılması hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Girişimcilik kavramları ve girişimcinin özelliklerini kavrayan öğrencinin iş fikrini bulma, iş fikrini ticarileştirme ve başarılı bir girişime dönüştürmesini amaçlar. Aynı zamanda Uygulamalı Girişimcilik dersi, kendi işini kurmak isteyen öğrencilerin girişimcilik için sahip olmaları gereken kişisel özelliklerini ortaya koymalarını, gerekli bilgi ve beceriyi kazanmalarını ve uygulamalı olarak bu yetkinlikleri elde etmelerini amaçlamaktadır. Bu ders KOSGEB Destek Programı Yönetmeliği çerçevesinde uygulanan Girişimcilik Destek Programı kapsamında düzenlenen Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi ile eş değer olup dersten başarılı olan öğrencilere Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Katılım Belgesi verilecektir. Bu belge ile öğrencilere kurmayı planladıkları işler için KOSGEB’den destek sağlanabilecektir |
Ders Kaynakları |
Anadolu Üniversitesi Yayınları, Girişim Finansmanı Kitabı, 1. Baskı, 2012.
Anadolu Üniversitesi Yayınları, Girişimcilik ve İş Kurma Kitabı, 3. Baskı, 2015. KOSGEB Girişimcilik Yayınları; https://www.kosgeb.gov.tr/site/tr/genel/detay/219/girisimcilik-yayinlari |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Girişimciliğin tanımı, girişimcilik kavramları, mikro ve makro ekonomik kavramlar ve işletme türler | |
3 | Girişimciliğin tanımı, girişimcilik kavramları, makro ekonomik kavramlar ve işletme türleri | |
14 | Hazırlanan İş Planları kontrol edildi, öğrenciler iş planını ve iş fikrini sınıf ortamında sundu. İş planını ve eklerini dönem sonu ödevi olarak hazırladı. | |
10 | İş planı ve bölümleri anlatıldı, KOSGEB örnek iş planı uygulamalı olarak hazırlandı, KOSGEB başvuru dosyası ve ekleri anlatılarak Online Başvuru Süreci sistem üzerinden gösterildi. | |
4 | Hayal kurma, iş fikri, iş fikri bulma yöntemleri, iş fikrinin ticarileştirilmesi, kuruluş yeri seçimi ve pazar yapısı, iş planı ve fizibilite raporu kavramları anlatıldı, tartışıldı ve örneklendirildi. | |
11 | Öğrenciler bireysel veya grup olarak buldukları iş fikrini KOSGEB iş planına uygun olarak hazırlamaları için atölye çalışması yapıldı. | |
11 | Öğrenciler bireysel veya grup olarak buldukları iş fikrini KOSGEB iş planına uygun olarak hazırlamaları için atölye çalışması yapıldı. | |
8 | İş fikri bulan öğrenciler fikirlerini sınıf ortamında anlattı diğer katılımcılarla birlikte ugulanabilirliği tartışıldı. | |
6 | Türkiye'de KOBİ’lere destek veren kuruluşlar Türkiye'de KOBİ'lerle ilgili sayısal veri analizi yapıldı. Diğer destek ve hibe veren kurum ve kuruluşlar anlatıldı. Startup destek programları anlatıldı. | |
11 | Öğrenciler bireysel veya grup olarak buldukları iş fikrini KOSGEB iş planına uygun olarak hazırlamaları için atölye çalışması yapıldı. | |
7 | Hızlandırma Programları, Kuluçka Merkezleri, Teknoloji Transfer Ofisleri, KOSGEB destekleri takip ve hazırlık süreci anlatılarak, öğrencilere iş fikri bulma ödevi verildi. | |
8 | İş fikri bulan öğrenciler fikirlerini sınıf ortamında anlattı diğer katılımcılarla birlikte ugulanabilirliği tartışıldı. | |
4 | Hayal kurma, iş fikri, iş fikri bulma yöntemleri, iş fikrinin ticarileştirilmesi, kuruluş yeri seçimi ve pazar yapısı, iş planı ve fizibilite raporu kavramları anlatıldı, tartışıldı ve örneklendirildi. | |
1 | Türkiye’de ve AB’nde KOBİ tanımları Türkiye'de KOBİ'lerle ilgili sayısal veri analizi ve uygulaması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci girişimcilik kavramını ve girişimcinin taşıması gereken özellikleri anlar ve risk yönetimi yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İşletmenin fonksiyonlarını, işletme türlerini ve yasal yapılarını tanır, iş kurma süreçlerine hakim olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toplumun istek ve ihtiyaçlarını analiz eder, gerekli ve ihtiyaç olan alanda iş fikrini hayata geçirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İşletmelere sağlanan destek, hibe ve teşvikler konusunda bilgi sahibi olup, gerekli süreci yöneterek destek alabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
derste öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci girişimcilik kavramını ve girişimcinin taşıması gereken özellikleri anlar ve risk yönetimi yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmenin fonksiyonlarını, işletme türlerini ve yasal yapılarını tanır, iş kurma süreçlerine hakim olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumun istek ve ihtiyaçlarını analiz eder, gerekli ve ihtiyaç olan alanda iş fikrini hayata geçirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmelere sağlanan destek, hibe ve teşvikler konusunda bilgi sahibi olup, gerekli süreci yöneterek destek alabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
derste öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |