Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toplam Kalite Yönetimi | DIS225 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | DIŞ TİCARET |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fatma UZUNSES |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere toplam kalite yönetimi ile temel kavramları sunmaktır. |
Ders İçeriği |
Kalite kavramı, kalite kavramının gelişimi Küresel rekabet ve yeni yönetim paradigmaları Toplam kalite yönetimi ve klasik yönetim arasındaki farklar Toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri Toplam kalite yönetimi araçları Toplam kalite yönetimi uygulamaları Kalite Kontrol çemberleri işleyişi Toplam kalite yönetiminin süreç olarak uygulanması Toplam kalite yönetiminde liderlik ve önemi Toplam kalite yönetimi başarı koşulları Toplam kalite yönetimine yönelik eleştiriler Türkiye’de toplam kalite yönetimi Kalite uygulamalarında kalite ödülleri |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kalite Kavramı | Ders |
2 | Kalitenin Amaçları ve Kalitenin Unsurları | Ders |
3 | Kaliteyi Etkileyen Faktörler, Kalite İle İlgili Kavramlar | Ders |
4 | Toplam Kalite Yönetimi (TKY)Kavramı | Ders |
5 | TKY'nin Genel Özellikleri, TKY'nin Yararları ve Amaçları | Ders |
6 | TKY Felsefesi ve standartların Gelişimi | Ders |
7 | TKY’nin Uygulanma Süreci | Ders |
8 | Kalitenin Öncüleri | Ders |
9 | TKY Araçları ve Teknikleri I | Ders |
10 | TKY Araçları ve Teknikleri II | Ders |
11 | Kaliteyi Artırma Faaliyetleri | Ders |
12 | Kalite Yönetim Sistemi | Ders |
13 | Kalite Kültürü, TKY ve Etik | Ders |
14 | Kaliteli Zaman, Yaşam Kalitesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kalite kavramını tanımlamak | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
toplam kalite yönetimi felsefesini ve kültürünü açıklamak | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Toplam kalite yönetimi araç ve tekniklerini açıklamak | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Kalitenin oluşumunda insan ve süreç performansını tartışmak | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Toplam kalite yönetimi uygulamalarını tartışmak | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kalite kavramını tanımlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
toplam kalite yönetimi felsefesini ve kültürünü açıklamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplam kalite yönetimi araç ve tekniklerini açıklamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalitenin oluşumunda insan ve süreç performansını tartışmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplam kalite yönetimi uygulamalarını tartışmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |