Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel ve Teknik İletişim | DIS223 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | DIŞ TİCARET |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Halit YALÇIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile öğrenciye, sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında iletişim kurma yeterlikleri kazandırılacaktır. |
Ders İçeriği |
Bireysel iletişim, örgütsel iletişim, teknoloji destekli iletişim, kitle iletişimi |
Ders Kaynakları |
Işık, Metin (2010) “Genel ve Teknik İletişim”, Eğitim-Akademi Yay., Konya
Tutar, Hasan ve Yılmaz, M. Kemal (2012) “İletişim”, Seçkin Yayıncılık, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 53 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim Kavramı ve İletişim Süreci | |
2 | İletişim | Tartışmalı Ders |
3 | Sözsüz İletişim | |
4 | Yazılı İletişim | |
5 | Biçimsel (Formal) İletişim | Sözlü |
6 | Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim | Beyin Fırtınası |
7 | Ara sınav | Sözlü |
8 | İletişimin Engelleri | Grup Çalışması |
9 | Etkili İletişim Kurma | Küçük Grup Tartışması |
10 | Örgütlerde İletişim | |
11 | Örgütsel İletişim Ağ Modelleri | Gösterim |
12 | Teknoloji Destekli İletişim | Gösterim |
13 | Bilgi Sistemleri ve İletişim | |
14 | Kitle İletişimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Örgütsel iletişim kurmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Etkili iletişim kurmak | Sözlü Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bireysel iletişim kurmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütsel iletişim kurmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkili iletişim kurmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireysel iletişim kurmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |