Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dünya Ekonomisi | İKT416 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | DIŞ TİCARET |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tufan YAYLA |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Halit YALÇIN |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere dünya ekonomisinin işleyişi ile ilgili temel bir bakış açısı kazandırmaktır. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler dünya ekonomisiyle ilgili temel kavramlar, yapılan anlaşmalar, belirleyici ve etkili kurumlar, dünya ekonomisinde yaşanan sorunlar ve küresel ölçekte ekonominin nasıl işlediği ile ilgili fikir sahibi olacak ve bu konular üzerine değerlendirme yapabilecektir. |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar, kurumlar, anlaşmalar, uluslararası ticaret, uluslararası finansman araçları, küresel üretim, küresel pazar, bölgesel işbirlikleri, dünya ekonomisinin yapısı ve işleyişi |
Ders Kaynakları |
Walther, Ted (2002) “Dünya Ekonomisi”, Çev.:Ünal Çağlar, Alfa Yayınları, İstanbul.
Parasız, İ. & Ölmezoğulları, N. & Başoğlu, U. (1999) “Dünya Ekonomisi”, Ezgi Kitabevi, Bursa. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve Kapitalist Ekonomik Model | |
2 | Dünya Ekonomisini Anlamak: Bretton Woods Konferansı | |
3 | Uluslar arası Para Fonu (IMF) | |
4 | Dünya Bankası (WB) | |
5 | Dünya Ticaret Örgütü (WTO) | |
6 | Küresel Antlaşmalar : GATT, GATS, AA, TRIPS, TRIMS | |
7 | Ara sınav | |
8 | Küreselleşme : Emek, Sermaye, Teknoloji, İşbölümü, Pazar | |
9 | Küresel Oluşumlar; OECD, ICC, G-7, G-20 ve UN | |
10 | Bölgesel Oluşumlar: EU, NAFTA, APEC, ŞANGHAY | |
11 | Dünya Ticareti ve Uluslar arası Ticaret | |
12 | Çok Uluslu ve Uluslar üstü Şirketler | |
13 | Küreselleşmenin Sonuçları ve Kriz Tartışmaları | |
14 | Türkiye’nin Dünya Ekonomisindeki Yeri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dünyada yaşanan küreselleşme süreci hakkında bilgi edinmek | |||
Türkiye’nin dünya ekonomisindeki yeri ve önemini incelemek | |||
Dünyada görülen çeşitli bölgesel ekonomik entegrasyonlar ve etkilerini incelemek | |||
Az gelişmiş ve gelişmiş ülkeler arasındaki farkları incelemek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünyada yaşanan küreselleşme süreci hakkında bilgi edinmek | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 |
Türkiye’nin dünya ekonomisindeki yeri ve önemini incelemek | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 |
Dünyada görülen çeşitli bölgesel ekonomik entegrasyonlar ve etkilerini incelemek | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 |
Az gelişmiş ve gelişmiş ülkeler arasındaki farkları incelemek | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 |