Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dış Ticaret Teşvik ve Krediler | DIS202 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | DIŞ TİCARET |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tufan YAYLA |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere Türkiye de uygulanan dış ticaret teşviklerinin dayandıkları temel kuralları ve kullanımını öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Teşvik politikalarına ilişkin teorik bir çerçeve verildikten sonra ülkemizde uygulanmakta olan teşvik politikaları araçları geniş bir kapsamda ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
94/6401 Sayılı İhracata Yönelik Devlet Yardımları Kararı ve Teşvik Tebliğleri
Bağrıaçık, Atilla ve Yavuz, Suat, �İhracat Teşvikleri ve Destekleri�, Bilim Teknik Yayınevi, 1998, İstanbul http: // www.igeme.org.tr Durman M. ve Önder H., İhracat Teşvikleri, Alfa Aktüel Yayınları, 2007, İstanbul Durman, Mustafa ve Önder, Hüseyin �İhracat Teşvikleri�, Alfa Aktüel Yayınları, 2007, İstanbul http:// www.dtm.gov.tr Kemer, Osman Barbaros, �İhracat Teşvikleri Teori- Uygulama�, Alfa Aktüel Yayınları, 2003, İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dış ticaret teşviklerinin tanımı, kapsamı ve önemi, genel olarak Türkiye'de dış ticaret teşvikleri mevzuatı | |
2 | Ar-ge yardımları | |
3 | Yurtiçi ve yurtdışı uluslararası nitelikteki ihtisas fuarlarına ilişkin yardımlar | |
4 | Yurtdışı ofis- mağaza işletme ve tanıtım faaliyetlerine ilişkin yardımlar | |
5 | Pazar araştırmasına yönelik yardımlar | |
6 | Eğitim ve danışmanlık ile İstihdam yardımları | |
7 | Örnek olay üzerinde teşvik uygulamaları | |
8 | Tarımsal ürünlerde ihracat iadesi yardımı | |
9 | Markalaşmaya yönelik devlet yardımları | |
10 | Çevre maliyetlerinin desteklenmesi | |
11 | Genel olarak Dahilde ve Hariçte İşleme Rejimleri | |
12 | Türk Eximbank uygulamaları | |
13 | KOSGEB tarafından sağlanan devlet yardımları ve yatırımlara yönelik devlet destekleri | |
14 | Türkiye'de uygulanan teşvik ve kredilerin ekonomiye olan etkileri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir rekabet stratejisi olarak araştırma geliştirmenin önemi ve bu konuda sağlanan teşvikleri anlayabilmek ve uygulayabilmek | |||
Kurumlar tarafından verilen teşvik mevzuatını anlamak ve uygulayabilmek | |||
Genel olarak teşvik kavramının benimsetilmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir rekabet stratejisi olarak araştırma geliştirmenin önemi ve bu konuda sağlanan teşvikleri anlayabilmek ve uygulayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumlar tarafından verilen teşvik mevzuatını anlamak ve uygulayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genel olarak teşvik kavramının benimsetilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |