Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
AB ve Türkiye İlişkileri | DIS216 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | DIŞ TİCARET |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Onur TERZİOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere Avrupa Birliği ve Türkiye ilişkileri ile ilgili temel bilgi ve bakış açısı kazandırmaktır. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler Avrupa Birliği’nin kuruluş felsefesi ve süreci, AB kurum ve organlarını, AB’nin neyi amaçladığını, genişleme politikalarını, Türkiye ile müzakerelere başlama sürecini, Türkiye’nin AB yolculuğunda geçirmiş olduğu değişim ile ilgili fikir sahibi olacak ve bu konular üzerine değerlendirme yapabilecektir. |
Ders İçeriği |
AB’nin yasal yapısı, temel kurumları, genişleme politikası, siyasi ve ekonomik kriterler, Türkiye ile ilgili protokoller, antlaşmalar, ortaklık konsey kararları, gümrük birliği gibi konular bu dersin temel içeriğini oluşturur. |
Ders Kaynakları |
. Rıdvan Karluk, AB ve Türkiye, Beta, 2007
Canbolat, İbrahim (2002), Avrupa Birliği, Alfa, İstanbul İnat, Kemal (2005), Avrupa Politik İşbirliği’nin Doğuşu, Oğuz Kaymakçı (Der.), Avrupa Birliği Üzerine Notlar, Nobel, Ankara. Rıdvan Karluk (1998), Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta, İstanbul. Dedeoğlu, Beril (1996), Adım Adım Avrupa Birliği, Çınar, İstanbul Şaban Çalış, Türkiye AB İlişkileri: Kimlik Arayışı, Politik Aktörler ve Değişim, Nobel, 2008 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2014 - 2015 2016 - 2017 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 11 | 33 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | AB'nin temel ilkeleri ve yapısına giriş | Tartışmalı Ders |
2 | AB kurumları, politikaları ve dış ilişkileri | Tartışmalı Ders |
3 | AB ve Türkiye ilişkilerin gelişimi | |
4 | Batılılaşma ve Avrupa ile ilişkiler | Tartışmalı Ders |
5 | AET ile ilişkilerin başlaması ve ortaklık anlaşması | Tartışmalı Ders |
6 | Türkiye'nin AT'ye üyelik başvurusu ve seksenler | Tartışmalı Ders |
7 | Türkiye Ab gümrük birliği ve ekonomik ilişkiler | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | |
9 | Türkiye'nin AB'ye adaylığı ve katılım süreci | |
10 | AB Türkiye ilişkilerinde sorunlar ve ikilemler | |
11 | AB Türkiye ilişkilerinde kimlik konuları | Beyin Fırtınası |
12 | AB Türkiye ilişkilerinin dış politika ve güvenlik boyutu | |
13 | AB türkiye ilişkilerinde göç ve serbest dolaşım konusu | |
14 | AB'de yeni yönelimler ve Türkiye |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye ve AB ilişkilerinin bugünü anlaşılır ve gelişmelerin nedenlerini açıklanabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Araştırma ve analiz yoluyla Avrupa Birliği ve Türkiye ile ilişkileri konusunda kavrayış sahibi olunur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye'nin AB ile ilişkileri hakkında bilgi sahibi olunur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye'nin AB ile ilişkilerinin tarihçesi ve arka planı öğrenilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye ve AB ilişkilerinin bugünü anlaşılır ve gelişmelerin nedenlerini açıklanabilir. | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Araştırma ve analiz yoluyla Avrupa Birliği ve Türkiye ile ilişkileri konusunda kavrayış sahibi olunur. | 4 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
Türkiye'nin AB ile ilişkileri hakkında bilgi sahibi olunur. | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Türkiye'nin AB ile ilişkilerinin tarihçesi ve arka planı öğrenilir. | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |