Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Performans Yönetimi | MOS216 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | DIŞ TİCARET |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletmelerde İnsan kaynakları yönetiminin performans değerleme ve ücret yönetimi fonksiyonunu yürütme ve yönetme donanıma sahip olan çalışanların yetiştirilmesini hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
İnsan kaynakları yönetimi süreci, performans değerleme süreci ve teknikleri, İş değerleme ve yöntemleri, İş değerleme, ücret ve performans ilişkisi, Ücret teorileri, Ücret sistemleri, Ücret denetimi, ücret-verimlilik ilişkisi |
Ders Kaynakları |
Doç.Dr. Mücahit Çelik, Örnek Uygulamalı Performans Yönetimi
Prof. Dr. Cavide Uyargil, Performans Yönetim Sistemi Bireysel Performansın Planlanması Ve Değerlendirmesi Ve Geliştirilmesi, |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | ders hakkında bilgilendirme | |
2 | insan kaynakları yönetiminde performans yönetimi süreci | Ders |
3 | performans yönetim sisteminin geliştirilmesi | |
4 | performans değerlendirme yöntemleri | |
4 | performans değerlendirme yöntemleri | |
6 | performans planlanması | |
7 | performans değerlendirmede geçerlilik ve güvenirlik | Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav, geçerlilik ve güvenirlik analizleri | |
9 | performans yönetimi uygulamalarının başarısını etkileyen temel unsurlar | |
10 | performans yönetimi uygulamalarının başarısını etkileyen temel unsurlar | Beyin Fırtınası |
11 | 360 derece performans değerlendirme yöntemi | Beyin Fırtınası |
12 | örnek performans değerlendirme anketleri | |
13 | ÖRNEK PERFORMANS DEĞERLENDİRME ANKETLERİ | Beyin Fırtınası |
14 | Örnek performans değerlendirme anketleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Performans ölçümünde kullanılan geleneksek ve modern teknikler hakkında bilgi sahibi olur. İşletme yapısına uygun teniği seçer ve ortaya koyabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Performan ölçüm tekniklerinin olumlu olumsuz yönlerini bilir ve uygulamada bu olumsuzluklardan kaynaklanan hataları tespit ederek gerekli önlemleri alabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Performans değerlendirmenin insan kaynakları ve kariyer gelişimi açısından önemi hakkında bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Performans ölçümünde kullanılan geleneksek ve modern teknikler hakkında bilgi sahibi olur. İşletme yapısına uygun teniği seçer ve ortaya koyabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Performan ölçüm tekniklerinin olumlu olumsuz yönlerini bilir ve uygulamada bu olumsuzluklardan kaynaklanan hataları tespit ederek gerekli önlemleri alabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Performans değerlendirmenin insan kaynakları ve kariyer gelişimi açısından önemi hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |