Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İmalat Teknolojileri | MAK262 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Özhan KITAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Geleneksel olmayan imalat yöntemleri(Eklemeli imalat, su jeti), döküm, kaynak, plastik şekil verme, talaşlı imalat ve toz metalurjisi hakkında bilgi vermek; bu imalat yöntemlerinin prensiplerini, kullanılan donanımları ve uygulama alanlarını tanıtmak; bu yöntemlere ait temel hesaplama bilgileri kazandırmak |
Ders İçeriği |
İmalat yöntemlerinin ilkeleri ve sınıflandırılması; imalat yöntemlerinin birbiriyle kıyaslanması, üstünlükleri ve sınırları. Tasarım-imalat ilişkisi; imalat yöntemi seçimi |
Ders Kaynakları |
Şahin Y., (2003) İmal Usulleri, 1. Baskı, Gazi Kitabevi
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, İmalat yöntemlerini sınıflandırma | Tartışmalı Ders |
2 | Eklemeli imalat yöntemleri ve teknolojileri | Tartışmalı Ders |
3 | Su jeti ile kesme, Lazer kesim, Tel erozyon, Elektroerozyon | Ders |
4 | Döküm yöntemleri, Döküm Parça Kalitesi, Döküme uygun tasarım | Ders |
5 | Kaynak teknolojisinin esasları | Ders |
6 | İşlenebilirlik, İşleme kalitesi, kesme parametreleri, ekonomik optimizasyon, imalatta tasarım kriterleri, taşlama | Ders |
7 | Plastiklere Özgü İmal Usulleri, Toz Metalurjisi, Seramiklerin imalatı | Ders |
8 | Kompozit malzemeler, Metal ve Plastik Matrisli Kompozitlerin İmalatı | Ders |
9 | Plastik şekil vermede metalürjik ve mekanik esaslar | Ders |
10 | Haddeleme, Dövme | Ders |
11 | Sac kesme-bükme, Derin çekme | Ders |
12 | Ekstrüzyon, Çubuk, profil, boru çekme | Ders |
13 | Mekanik şekillendirmede kalıplar, makineler ve diğer yardımcı donanım, Yüzey Temizleme işlemleri, Yüzey kaplama işlemleri | Ders |
14 | Boyut toleransı, yüzey pürüzlülüğü, geometrik tolerans | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İmalat yöntemlerini tanıma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İmalat yöntemi seçimi yapabilme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
En az bir imalat yöntemi hakkında detaylara hakim olma | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İmalat yöntemlerini tanıma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İmalat yöntemi seçimi yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
En az bir imalat yöntemi hakkında detaylara hakim olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |